Pada kiša, a pun stadion: Prosečna poseta najjačih klubova Evrope nezamisliva je za uslove u Srbiji! (FOTO)
Na stadionima širom Evrope, karte za utakmice klubova kupuju se nedeljama i mesecima unapred jer mesta jednostavno nema
Za razliku od naše zemlje gde se broj navijača na stadionima širom zemlje, ne računajući Zvezdu i Partizan, meri desetinama, slika na tribinama širom Evrope je potpuno drugačija.
Krcate tribine, kreativne koreografije, bez obzira da li se igra"derbi" ili ne, galoni piva i osvežavajućih napitaka, hrana i dobra zabava, prateći su delovi samog meča, zbog koga navijač ne mari za cenu, bilo sezonske, bilo pojedinačne karte.
Navijačka kultura, naročito u "ligama petice", potpuno se razlikuje od siromašnijih zemalja, u kojima manjak novca, ali i, primarno, loš kvalitet fudbala, jednostavno odbija navijače da kupe kartu i pogledaju neki meč.
Tako su uspeh, atraktivni fudbaleri, struka i snažan marketing uticali da se desetine i stotine miliona evra slije u kase najboljih evropskih i svetskih klubova, koji zarađeni novac umeju da "okrenu", ulože i dodatno unaprede užitak u, kako je mnogi zovu, najvažnijoj sporednoj stvari na svetu.
Lista o prosečnoj poseti, koja je nedavno izašla to i pokazuje. Borusija Dortmund ubedljivo je prva sa 80.309 navijača na svakom meču, iza nje je Barselona sa 76.021, Bajern Minhen sa 75.000, i tako redom...
Poredeći najbogatije i najbolje klubove Nemačke može se zaključiti da su im stadioni na svakom meču, bez obzira da li je Kup, Bundesliga ili Liga šampiona, ispunjeni bukvalno do poslednjeg mesta. Uzimajući u obzir kapacitete stadiona može se zaključiti da Borusiji "pretekne" 521 karta, dok Bajern iz Minhena nema ni jedno prazno mesto na tribini.
Ako ove brojke uporedimo sa Srbijom, sve Superligaške stadione je tokom jesenje polusezone postilo ukupno 594.544 gledaoca, što je u proseku 3.539 po utakmici.
Crvena zvezda je bila i najgledaniji domaćin tokom sa ukupno 75.067 gledalaca na deset odigranih mečeva, što je u proseku 7.506 gledalaca po utakmici na stadionu ’’Rajko Mitić’’. Iza crveno-belih bila je ekipa Partizana koja je u tom periodu bila domaćin ’’večitog derbija’’ i koja je na jedanaest odigranih mečeva imala ukupnu posetu od 47.405 gledalaca, što je u proseku 4.309 gledalaca po utakmici.
VIDEO: Delije dobile novog vođu navijača, Gobeljić grmeo sa severa
Značajniju posetu imala je i ekipa niškog Radničkog sa ukupno 27.000 gledalaca na deset odigranih mečeva ili prosečno 2.700 po utakmici na stadionu ’’Čair’’. Najslabiju posetu u istom periodu imala je ekipa Voždovca koju je na deset odigranih mečeva na ’’krovu’’ gledalo ukupno 5.800 gledalaca ili u proseku 580 po utakmici.
Ostalo... nije vredno pomenuti.
Shodno navedenom, nije iznenađujuće da se ulaganja u infrastrukturu, marketing, atraktivne šopove, struku, i naravno, u fudbalere, višestruko isplati jer je sve to pravi magnet za navijače, koji su, baš kao nekada na Marakani, JNA, Poljudu, Maksimiru, u stanju da ispune stadion do poslednjeg mesta i iz meča u meč navijaju za svoj tim.
(S.G.)