Maks osvojio "Suzuku" i odbranio titulu svetskog prvaka: Holanđanin je kralj "najbržeg cirkusa"!
Holanđanin, posle haotičnih dešavanja u Japanu, trku završio na prvoj poziciji i uzeo novi trofej
Holanđanin Maks Ferštapen pobednik je trke za Veliku nagradu Japana vožene po kišnom danu na stazi "Suzuka" što mu je, posle nekih diskutabilnih odluka direkcije trke, matematički donelo i titulu prvaka sveta, drugu uzastopnu!
Zbog nepovoljnih vremenskih uslova trka je odlagana, vozilo se 40 krugova i otud je delovalo da neće ni biti punog bodovnog salda za najbolje. Međutim, to pravilo se primenjuje samo za trke koje ne mogu biti završene, što je Ferštapenu automatski donelo potvrdu titule svetskog prvaka.
Drugi na cilj stigao je Serhio Peres, a treći Šarl Lekler, iako je pilot Ferarija imao bolju poziciju od takmaca iz Red Bula, međutim zbog nedozvoljenog ulaska u šikanu (skratio put), kažnjen je sa 5 sekundi, pa je samim tim i izugbio mesto u poretku pri vrhu.
Ferštapenu je ovo bila 12. pobeda ove sezone, 32. u karijeri i pošteno je reći da je u potpunosti zaslužio i ovau titulu do koje je, za razliku od prethodne, stigao bez prevelike drame.
Podsetimo, do kraja šampionata ostalo je da se voze još četiri trke.
Koliko je bio dominantan ove sezone, toliko je bio i danas. Holanđanin je u cilju imao skoro 27 sekundi prednosti u odnosu na Leklera, koji je, rekosmo, pomeren na treće mesto zbog greške u samom finišu, kada je izleteo sa staze, pa je drugo mesto preuzeo drugi vozač Red Bula Serhio Peres, koji je bio četiri desetinke dalje.
Time je i Red Bul zaokružio i sjajnu sezonu i današnju trku u velikom stilu.
Ferštapen ima 113 bodova više od Peresa, a kako je u preostale četiri trke na raspolaganju ostalo 112 bodova jasno je da ga više niko ne može ugroziti na liderskoj poziciji. Holanđanin je tako postao 17. vozač u istoriji sa barem dve titule šampiona, koliko su osvojili i Alberto Askari, Grejem Hil, Džim Klark, Emerson Fitipaldi, Mika Hakinen i Fernando Alonso.
Rekorderi po broju titula su Mihael Šumaher i Luis Hamilton sa po sedam.
Inače, trka je počela sa pekidom već u prvom krugu kada je Sainz izleteo sa staze i zakucao bolid u zaštitnu ogradu. Crvena zastavica je označila prekid, vozači su u tom trenutku i dalje bili na stazi, ali tamo je bio i traktor sa kranom - bez znanja pilota!
Pomoćno vozilo je izašlo na stazu kako bi odnelo Sainzov oštećeni bolid, kiša je dodatno otežavala vidljivost nadolazećim bolidima, pa je tako Gasli mogao da nastrada jer nije bio svestan da ispred sebe ima glomazno teretno vozilo. Srećom, uočio ga je na vreme, zaobišao i tako izbegao sudbinu Žila Bjankija, koji je kobno završio pre osam godina upravo zbog izlaska krana na stazu.
(Telegraf.rs)