Nezaustavljiv: Vejd Jang pokorio Taru i odbranio Xross Challenge tron
Xross Challenge je svoje šesto izdanje završio opravdavajući titulu najveće i najteže hard enduro trke na Balkanu za koju iz godine u godinu vlada sve veće interesovanje stranih vozača
Najveća srpska hard enduro trka Xross Challenge dobila je novog - starog šampiona - Vejda Janga (23) iz Južnoafričke Republike koji je tokom sva tri dana bio nepobediv i nepokolebljiv u borbi sa surovim preprekama na Tari. U šestom izdanju ovog hard enduro izazova takmičilo se oko 130 vozača koji su došli iz 14 zemalja, a sa Tare su otišli puni utisaka i sa željom da se i sledeće godine vrate i testiraju svoju spretnost, izdržljivost i brzinu.
Za razliku od prethodnih godina kada su takmičare na Tari dočekivali tamni oblaci i kiša, ovog juna ih je sačekalo sunčano i vrlo toplo vreme koje je mnogima išlo na ruku. Podeljeni u tri kategorije po težini - PRO, EXPERT i HOBBY vozači su tokom ta tri dana prešli oko 200 km trasa koje su vodile kroz nepristupačne predele na Tari, suočavajući se sa teškim uzbrdicama uz koje su morali da guraju svoje motore, strmim nizbrdicama niz koje su morali da hodaju pored svojih motora, kamenjarima, potocima, tunelima kroz koje su vozili savijeni i nisu znali šta ih očekuje na izlazu, ali i svim ostalim izazovima u šumi i planini.
Prvog dana održan je i Akrapovič Super Test na kome je vozilo po 16 najbržih vozača iz PRO i EXPERT klase i bio je to pravi spektakl za mnogobrojnu publiku koja se okupila na Kaluđerskim barama. Bilo je vrlo interesantno gledati vozače koji na svojim motorima voze po poligonu preko balvana od kojih su neki bili visoki i do metar i po. Finale Super testa je bilo posebno uzbudljivo i atraktivno jer je bilo u formatu 4×4, pa su na poligonu vozila četiri vozača istovremeno, boreći se pritom i jedni protiv drugih, ali i protiv prepreka.
Drugi dan trke bio je najduži i najteži, a poseban utisak na vozače je i ovog puta ostavila “ozloglašena” uzbrdica Mišolovka na kojoj je zemljište toliko rastresito i motori nemaju trakciju već se neretko otrgnu i prelete preko glava vozača. Čak ni najspretniji Mišolovku nisu uspeli da popnu iz prvog puta, a većini je bila potrebna pomoć publike koja je konopcima motore izvlačila na vrh. Tog dana je u okviru Xross Challenge trke održan i prvi BMW Motorrad Adventure Ride na kome je učestvovalo oko 50 vozača adventure motora.
Njihova vožnja bila je revijalnog karaktera, a obišli su neke od najlepših delova Tare kao što su Zaovinsko jezero, Drvengrad i Šarganska osmica, još jednom dokazujući da ova planinska lepotica ima sve uslove za razvoj enduro i off-road turizma.
Poslednjeg, trećeg dana vozila se znatno kraća trasa, svega 50 km, ali izazov nije bio ništa manji. Prolazak preko kamenog mosta i uspon uzbrdo, kao i čuveni Mihin potok bili su pakleno teški čak i za najspretnije vozače kojima je trebalo vremena da savladaju cik-cak vožnju po ogromnom kamenju.
Vejd Jang, prošlogodišnji Xross Challenge šampion odbranio je svoju titulu i time opravdao ulogu favorita. Sva tri dana bio je znatno brži od svojih konkurenata i nijedan vozač nije ugrozio njegovu prednost. Budući da je Jang jedan od TOP 10 najboljih vozača u svetu njegov trijumf nije iznenađenje, ali je uvek impresivno gledati kako neko poput njega sa lakoćom osvaja i najteže prepreke.
- Moram reći da sam imao zaista odličan vikend na Tari budući da sam sva tri dana bio prvi i na kraju osvojio trku. Najviše sam uživao drugog dana koji je bio najteži i veoma izazovan. Mada, i poslednjeg dana Mihin potok je imao neke izuzetno teške deonice koje, moram priznati, nisam očekivao pa mi je trebalo vremena da pronađem adekvatnu liniju za vožnju.
- Nisam imao tehničkih problema, osećao sam se dobro na motoru i zaista sam uživao. Vozim širom sveta na velikim svetskim trkama, ali moram pohvaliti vašu organizaciju, sve je bilo odlično, trase su zahtevne i uzbudljive, ali vozljive, atmosfera je sjajna, a i super je što u rancu imamo treker pa ljudi širom sveta mogu online da prate naše kretanje kroz Taru - rekao je Jang posle osvojene trke.
Najveća borba za drugo mesto vodila se između Matije Zeca iz Hrvatske, inače dvostrukog Xross Challenge vice-šampiona, i mladog bugarskog super enduro asa Teodora Kabakčijeva, ali je na kraju drugo mesto na postolju pripalo Bugarskom vozaču.
- Za razliku od prošle godine kada je bila kiša, ove je bilo sunce i šta da vam kažem osim “when it’s sunny, it is funny.” Prezadovoljan sam svojim rezultatom, uživao sam sva tri dana. Ubedljivo najteži segment na celoj trci bio je Mihin potok, izgubio sam trakciju i mučio se neko vreme. Mada i drugog dana sam ozbiljno pao dva puta na Mišolvci, polomio mi se deo na kočnici, ali zahvaljujući jednom momku iz Srbije brzo sam ga zamenio i nastavio trku. Ali to je ok - moraš da imaš takve delove na trci, zove se hard enduro - mora biti teških momenata. Ovde je uvek prijateljska atmosfera, organizacija je super, priroda je prelepa i sigurno ću se vratiti i sledeće godine - poručio je Kabakčijev.
Iako je ovoga puta na trećem mestu, Zec je izuzetno zadovoljan rezultatom.
- Trka je bila suva i brza, najbolji mi je bio poslednji dan jer se nisam izgubio nijednom, a i teren je bio najzahtevniji. U subotu sam startovao prvi sve dok me u jednom momentu Vejd nije prestigao, mogao sam da mu pariram ali mi se izgubio GPS signal i zalutao sam, to me je koštalo vremena pa sam pao na peto mesto. Kada se dese takve stvari to te malo poremeti i ne možeš voziti kao pre toga. Ipak, nadoknadio sam vreme poslednjeg dana. Mislim da konkurencija nije bila teža, to što se meni desilo moglo se desiti i drugim vozačima, zadovoljan sam trećim mestom – rekao je Zec.
I EXPERT klasa dobila je novog - starog šampiona, Marka Petelina (SLO), a pratili su ga Mrijan Rabar (HR) i Tomaž Zupan (SLO). U najlakšoj HOBBY klasi najbolji su bili Maciej Juraszek (POL), Rok Vrčon (SLO) i Franci Žugič (SLO). Među pripadnicama lepšeg pola, trku je završila jedino Tjaša Fifer iz Slovenije.
(Telegraf.rs)