Formula 1: Ferštapen u Mercedesu?!

Šef Mercedesa već neko vreme u kontaktu sa Maksom i njegovim ocem

Ekipa Mercedesa ima odličan bolid i dva fantastična vozača, aktuelnog šampiona, Luisa Hamiltona i Valterija Botasa. Ove godine za test vozača doveden je talentovani Estebana Okona koji je prošle godine zauzeo 12. mesto u šampionatu.

Međutim i pored svega ovoga šef ekipe Toto Volf već neko vreme je u kontaktu sa Maksom Ferštapenom i njegovim ocem, nekadašnjim vozačem F1, Josom.

Botas ja za britansku ekupu ugovorom vezan još ovu sezonu a Hamilton do kraja sledeće.

Foto: AP/Tanjug

Prva opcija je da će Maks zameniti Botasa. Finski vozač je ove godine počeo, po prvi put od dolaska u Mercedes, da vozi bez obaziranja na klupsku hijerarhiju i beleži dobre rezultate, ali mu možda (ni to) neće doneti novi ugovor.

Druga moguća Volfova opcija je procenio da će po isteku ugovora Hamilton proći svoj zenit s obzirom da će tada biti blizu 36 godine života i da zbog toga neće dobiti novi.

KO JE MAKS FERŠTAPEN

Ferštapen ima dvadeset i jednu godinu, a trenutno vozi svoju petu F1 sezonu. Pet pobeda i 18 podijuma su mu takođe dobra preporuka u CV-u. Još uvek nema šampionsku titulu ali to je samo pitanje vremena.

Foto: AP/Tanjug

Celu dosadašnju F1 karijeru proveo je kao vozač Red Bula. 2015. kada je ušao u F1 vozio je za drugi tim, Toro Roso. Debi mu nije bio slavan, završio je trku pre kraja. Međutim samo 24 trke, ili ti nešto malo više od jedne sezone, zadršao se u Toro Rosu. Već u petoj trci u sezoni 2016. biva prebačen u Red Bul.

Od tada je ekipa stalno pri vrhu ali ove sezone, sa Hondinim motorom, čini se da su nikad konkurentniji za naslov najbolje ekipe.

MERCEDES NE KRIJE ŽELJU ZA FERŠTAPENOM

Prema rečima Red Bulovog savetnika Helmuta Marka, Mercedes svoj interes ne krije:

- Toto Volf konstantno zove njega (Maksa) i njegovog oca i to radi već mesecima. - tvrdi Helmut Mark za Auto Bild

Foto: Tanjug/AP

Mercedes je svoje interesovanje za Ferštapenom pokazao još 2014. Tada je još 16-godišnji Holanđanin vozio Formulu 3 i ponuđeno mu je mesto u njihovom juniorskom programu. S druge strane, Red Bull je Maksu ponudio jedno od vozačkih mesta za sezonu 2015. To je bilo nešto što Mercedes nije mogao da mu ponudi.

Ugovor sa Red Bulom mu traje do kraja 2020.

Uprkos Volfovim pozivima, šef austrijske ekipe, Helmut Marko, nije zabrinut oko mogućeg ranijeg odlaska:

- Opušten sam jer bi klauzula o performansama u Maksovom ugovoru trebala biti sigurna, a on se s nama prijatno oseća. Ako mu pružimo bolid sposoban za osvajanje F1 prvenstva, ostaće. Nisam zabrinut - opušten je Marko.

FIZIČKI OBRAČUN OKONA I FERŠTAPENA

Sadašnji test vozač i neko koje doveden kao zalog za budućnost, Eseban Okon, i potencijalni novi vozač, Maks Ferštapen, imaju burnu prošlost i veliki incident iza sebe.

Na VN Brazila, pretposlednjoj trci u prošlogodišnjem šampionatu, Ferštapen je vodio u trci i suvereno je hitao ka pobedi. Okon je zaostajao za ceo krug, ali je ipak uticao na Maksovu trku.

Kada je Maks krenuo da ga pretekne, za taj ceo krug, Okon se nije sklonio kao što pravila nalažu nego je ušao u dvoboj sa vozačem Red Bula. Došlo je do kontakta gde su se oba vozača okrenula.

Iz ovog incidenta najviše je profitirao Luis Hamilton, kao i u mnogo slučajeva do sad. Kad se dvojica svađaju tu je uvek negde i Luis da to uglavnom iskoristi. Izbio je na čelo kolone i na kraju pobedio. Tom pobedom osvojio je šampionsku titulu.

Maksu nimalo nije lako pao gubitak prvog mesta i incident koji je Okon napravio.

Ostaje da se vide Mercedesovi planovi, da li ćemo od 2020. gledati novi vozački duo Okon-Ferštapen. Po godinama to je dobar zalo za udobnu budućnost.

Takođe ako do Maksovog transfera dođe biće vrlo zanimljivo videti da li su on i Eseteban Okon ostavili svoj incident iza njih.

(Filip Ištvanović/Telegraf.rs)