Dolazi vreme paklenih vozača: Sve što niste znali o najstarijoj i najprestižnijoj auto-trci na svetu! (FOTO)
Najpoznatija trka na svetu 24 časa Le Mana i ove godine izaziva veliku pažnju
Poznata trka 24 časa Le Mana smatra se najstarijom i najpoznatijom trkom u automobilskom svetu trka izdržljivosti. Smatra se i najprestižnijom trkom u svetu automobilizma.
PAKLENE MAŠINE BORE SE ZA TITULU NAJIZDŽLJIVIJE
Ove godine trka će biti održana u petak i subotu 15 i 16. juna i to će biti 87. izdanje trke. Le Man je grad u Francuskoj u čijoj okolini se nalazi staza “Circuit de la Sarthe”, koja se delom sastoji od javnih saobraćajnih deonica i na kojoj se vozi 24 časa Le Mana još od 1923. godine.
Najviše pobeda do sada ima Tom Kristensen čak 9, dok je od timova najbolji Džoest Rejsing sa 13 pobeda. Što se konstruktora motora tiče Porše je neprikosnoven sa 19 trijumfa.
Inače, 24 časa Le Mana se još naziva "Grand Prix of Endurance and Efficiency“. Pojam endurance ili izdržljivost upravo ukazuje na činjenicu da se tokom trke testira izdržljivost vozila, organizacione sposobnosti celokupnog tima, ali i vozača, (ukupno njih troje u timu) koji se tokom dvadesetčetvoročasovnog maratona nadmeću za prestužnu titulu pobednika 24 časa Le Mana
CILJ - UŠTEDETI VREME U BOKSEVIMA
Timovi koji učestvuju u trci moraju da balansiraju brzinu sa sposobnošću automobila da vozi 24 sata bez obzira na mehanička oštećenja automobila i da pametno vode računa o potrošnom materijalu i delovima automobila, pre svega goriva, pneumatika i kočionog materijala. Cilj nije samo biti najbrži već i izbalansirati vožnju na taj način da se maksimalno smanji „redovno servisiranje“ , odnosno odlazak u bokseve radi zamene guma i dolivanja goriva.
Trka je tokom godina inspirisala postojanje sličnih trka širom sveta koje popularizuju višečasovni format trke na mestima kao što su Daytona, Nurburgring, Spa-Francorchamps, Sebring i Mount Panorama.
Postignuti rezultati u trci ohrabruje inovacije u proizvodnji pouzdanih i štedljivih vozila, jer priroda trka izdržljivosti zahteva automobile koji prelaze velike razdaljine i malo vremena provode u svojim garažama. Istovremeno, zbog konfiguracije same staze (staza je formirana od delova javnih puteva koji se koriste u svakodnevnom saobraćaju) stvorena je potreba za automobilima koji imaju najbolju aerodinamiku i stabilnost pri visokim brzinama.
To bi na kraju rezultiralo kod proizvođača automobila unapređenjem tehnoloških karakteristika serijskih automobila, odnosno direktno bi uticalo na razvoj autoindustrije.
Trka 24 časa Le Mana je poznata po mnogim zanimljivostima, kao na primer:
The champagne shower je trenutak kad se pobednici trke prskaju šampanjcem, a dogodio se prvi put baš na 24 časa Le Mana i to 1967. godine kada je Dan Gurney vozio Ford i pobedio Ferrari.
Postoji posebna trka Vintage racing Le Mans 24 u kojoj učestvuju stari automobili i njihove replike, svake godine iz druge ere, a obično su vozači bivši profesionalci ili čak amateri.
Zamenu jednog zadnjeg elementa karoserije u okviru trke Le Mana zajedno sa krilima i difuzorom kao i poklopcem motora obavljaju vešte ruke za 60 do 70 sekundi.
HOLIVUDSKI FILM SNIMLJEN JE O SAMOJ TRCI
Trka je tradicionalno počinjala onim što je postalo poznato kao Le Man start u kome su automobili postrojeni uz tzv. Pit wall u redosledu u kome su kvalifikovani. Prvi vozači stoje na suprotnoj strani piste ispred automobila.
Kada se francuskom državnom zastavom označi početak, vozači pretrčavaju stazu do svojih automobila, ulaze u njih i startuju vozilo bez pomoći. Ovo je kasnije promenjeno iz bezbednosnih razloga u tzv. “leteći start”
Najveću popularnost trka je doživela posle filma "Le Mans" iz 1971. godine u kome je glumio legendarni Stiv Mekvin. On je tumačio ulogu profesionalnog vozača Poršea 917. Film je bio dosta realističan u odnosu na stvarne događaje, a zanimljivo je da maltene nema dijaloga sve do trećine trajanja filma. Takođe većim delom je snimljen na trci 24 časa Le Mana 1970. godine.
Najviše pobeda do sada u 24 časa Le Mana su imali Porše, Audi i Ferrari, a prošle godine pobedu je odneo tim Tojote u čijem sastavu su bili Fernando Alonso, Kazuki Nakajima i Sebastijan Buemi.
G- DRIVE RACING TIM BRANI TITULU U 2019. GODINI
Nastup na 24 časa Le Mana je veoma prestižno priznanje i veoma je teško ući u uzak krug timova, koji imaju priliku da nastupaju na ovoj trci. G-Drive racing tim je jedan od njih koji će i u nastupajućoj sezoni učestvovati na legendardnom maratonu 24 časa Le Mana.
Roman Rusinov, prvi ruski vozač koji je pobedio na međunarodnoj trci u Evropi, 2004. je postao prvak Le Man serije u GT2 klasi, a trenutno se sprema za ovogodišnju trku Le Mana u sastavu G-Drive Racing tima
Pored Rusinova, u sastavu G-Drive Racing tima su i francuz Jean Eric Vern kao i holanđanin Job Van Uitert
U 2019. G-Drive Racing brani šampionsku titulu u Evropskoj seriji Le Mans (ELMS) gde je ruski tim najjači u poslednje tri godine. ELMS je serija trka na izdržljivost koji se održavaju svake godine, a ove godine biće organizovana u osam etapa - u Francuskoj, Italiji, Španiji, Velikoj Britaniji, Belgiji i Portugaliji
Tim će se potruditi da I ove godine, po četvrti put, postane šampion Evropske Serije Le Mans kao i da osvoji 24 časa Le Mana
Inače, G-Drive je zvanično gorivo tima G-Drive Racing. Tim koristi premijum G-Drive gorivo za vreme testiranja, što omogućava ispitivanje motornih karakteristika u ekstremnim uslovima trka na najkomplikovanijim vozilima.
G-Drive je gorivo nove generacije, koje se između ostalog prodaje na NIS Petrol i GAZPROM benzinskim stanicama.
U osnovne prednosti premijum goriva, koje sadrži aktivni kompleks aditiva, spadaju povećanje snage motora, poboljšanje performansi ubrzanja automobila kao i profesionalna zaštita sistema za gorivo od korozije.
VIDEO - Ima tek četiri godine, a vozi kao Hamilton: Da li biste smeli ovom klincu da izađete na crtu?
(Telegraf.rs)