Surova borba protiv blata i klizavih uzbrdica: Ovo je Xross challenge, najteža trka na svetu!

Ko preživi surove uslove Tare taj je pravi Enduro vozač

Xross Challenge je drugog dana u potpunosti opravdao titulu najteže Hard Enduro trke u regionu. Pred vozačima je bila izuzetno zahtevna staza sa mnogo uzbrdica na kojima su vozači ostavljali i poslednje atome svoje snage jer je trka iz godine u godinu sve teža.

>>> Tara ponovo izaziva najbolje Hard Enduro vozače: Xross Challenge 2018! (FOTO) (VIDEO)

Kiša, blatnjav teren i teške prepreke jesu namučile Vejda Janga ali ga to nije sprečilo da bude brz kao munja i prvi prođe kroz cilj, daleko ispred svih vozača.

Uslovi za vožnju bili su ekstremni, a pred vozačima je bio najteži dan Xross Challenge trke. Trasa duga 90 km koja je ozbiljno testirala njihove fizičke mogućnosti, ali i mentalnu spremnost da se suoče sa lepim, ali surovim predelima Tare.

Vozili su kroz šumu, potoke, kamenjare i ekstremne uzbrdice, koje su bile još klizavije zbog vode i blata pa su se motori zaglavljivali i šlajfovali. Jedan takav izazov sačekao ih gotovo na samom startu trke, a na vrhu uzbrdice naleteli smo na Danijela Fašinga iz Austrije, brata dugogodišnjeg učesnika Xross Challnege trke Markusa Fašinga. Iako je bio vidno iscrpljen Danijel je bio raspoložen za ćaskanje.

- Markus me je doveo na Xross Challenge, kaže da je ovo najbolja trka u sezoni i morao sam da dođem i probam da vozim. Malo je klizavo i teško, ali super je trasa - barem za sada - rekao nam je Danijel pre nego što je na svom motoru odjurio dalje u nove izazove.

Najveći problem i ove godine predstavljala je “ozloglašena” uzbrdica “Mišolovka” uz koju čak ni oni najbolji nisu mogli da se popnu iz prvog puta. To je mesto na kome se motori otrgnu kontroli, proklizavaju, lete preko glava vozača ili se obruše na njih. Iz tog razloga, većini takmičara je upravo na toj deonici bila neophodna pomoć publike da svoje motore izvuku na vrh, a ozbiljan izazov je bio i pred onima koji su pomagali.

Prvi kroz cilj prošao je Vejd Jang iz Južne Afrike, jedan od najboljih Hard Enduro vozača na svetu, koji vozi u Pro klasi.

- Danas je bilo veoma teško, najteža mi je bila ta neka strma, kamenita uzbridca, nisam baš bio spreman za nju. Ali trasa ima puno teških deonica, podsetila me je malo na Red Bull Romaniacs. Naravno, blato i kiša su učinili sve još težim, ali stigao sam prvi i naravno, zadovoljan sam svojim rezultatom. Ja sam prvi put ovde i znao sam jako malo o trci, ali ovo što sam video u prethodna dva dana je odlično - sviđa mi se - rekao je Vejd Jang.

Nešto lakšu trasu imali su vozači Expert i Hobby klase, ali su i oni morali da se suoče sa klizavim uzbrdicama, pa su na cilj stizali potpuno blatnjavi i iscpljeni, ali uvek sa osmehom na licu.

Bilo je super, ma odlično je! Vozim Hobby klasu i ovo mi je drugi put na Xross Challenge trci. Ne sećam se svog rezultata od prošle godine, nisam bio nešto uspešan. Ove godine trasa za Hobby klasu je skroz optimalna, ima teških delova, ali je taman za vožnju. Odlična je trka, mislima da je ovo najbolja u Jadranskoj regiji - rekao nam je Severin Sajevec iz Slovenije koji je bio drugi u Hobby klasi prošao kroz cilj.

U Pro klasi drugi na cilj došao je Hrvatski vozač Matija Zec, koji je prošle godine na Xross Challenge osvojio drugo mesto.

- Bilo je jako teško, pada kiša i to su jako teški uslovi za vožnju, ima puno blata, trka je teža nego prethodne godine. Najteže mi je bilo na Mišolovci i tamo u šumi je bilo par teških lokacija, ali zadovoljan sma drugim mestom i biću spreman za poslednji dan takmičenja - poručio je Zec.

Treći, poslednji dan takmičenja je sutra kada će pred vozačima biti 60km Extreme Enduro vožnje. Ako je sudeći po dosadašnjim rezultatima Vejdu Jangu se smeši Xross Challenge titula, ali ovo je Hard Enduro i sve je neizvesno do samog kraja.

(Telegraf.rs)