Počinje nova era svetske atletike: IAAF odlazi u istoriju, predstavljeno novo ime i logo pred SP!
Upoznajte "World Athletics"
U Dohi je nekoliko dana pred početak Svetskog prvenstva održan 52 kongres IAAF-a na kome je reizabran Sebastijan Kou na mestu predsednika, a potom su javnosti predstavljene vizuelne novine i novi naziv čelne organizacije. Sve ove promene debitovaće prvog dana Svetskog prvenstva 27. septembra.
IAAF je akronim od reči ’’International Association of Athletics Federations’’ (Međunarodna asocijacijaa atletskih federacija), koji je osnovan 1912. godine i nakon 107 godina odlazi u istoriju.
Novo ime čelne atletske organizacije je ''World Athletics'' (Svetska atletika), ono se nadovezuje na plan restrukturiranja i upravljačke reformom organizacije u protekle četiri godine kako bi predstavljalo moderno, kreativnije i pozitivnije lice za ovaj sport, stoji u saopštenju, još uvek postojećeg IAAF-a.
- Nadamo se da će naš novi brend pomoći da se privuče, i još više angažuje nova generacija mladih atletičara - rekao je predsednik Sebastian Kou.
- Sada smo stvorili brend koji se može oživeti u digitalnom svetu, a odražava promenu prirode i u isto vreme u fokusu su sportisti, heroji našeg sporta. IAAF ime postoji više od 100 godina, ali ima malo razumevanja ili značaja za one izvan atletike - ističe prvi čovek svetske atletike.
Dizajn logotipa se sastoji od tri glavna elementa:
''V'' sveta, koji je takođe simbol atletskih ruku podignutih u pobedi;
„A“ atletike, koja takođe predstavlja fokus sportista dok se pripremaju za put ispred;
i luk preko oba da predstavi celu atletsku zajednicu koja se okuplja.
Proces ribrendiranja počeo je u januaru 2018. godine, kada je IAAF pozvao pet globalnih brend i marketinških agencija da odgovore na kratki pregled koncepta ribrendiga. Od njih, interni tim je odabrao skraćenu listu, koja je zatim prošla kroz proces konsultacija u kojem su federacije članica, partneri, sportisti i emiteri dali povratne informacije pre nego što je konačna verzija predstavljena prvo Veću a potom i javnosti.
Logotip takođe uključuje pomeranje staze koja se pojavljuje u uzlaznoj putanji, simbolizirajući želju da se neprestano kreće izvan granica.
Uzorci obuhvataju energiju prisutnu u sve četiri grupe atletskih disciplina: trčanje, skakanje, bacanje i hodanje.
(Telegraf.rs/F.I.)