PARTIZAN I ZVEZDA NA MREŽAMA: Crveno-beli šampioni, ali na Fejsu i Tviteru! (FOTO)
Fejsbuk stranicu Partizana lajkovalo je nešto više od 16.000 navijača, dok Zvezdin profil ima čak 522.000 lajkova. Tviter: Partizan ima 3.000 pratilaca, a Zvezda 9 puta više - 27.000
Najveći svetski klubovi odavno su shvatili potencijal društvenih mreža. Činjenica da u svakom momentu možete da dobijete mišljenje, kritiku, sugestiju i vrednu informaciju od navijača od presudnog su značaja za imidž kluba i budućnost poslovanja.
Bilo da na stranici bude više komentara "uprava napolje" ili "titula je naša", klub koji je odlučio da oformi zvaničan profil na nekoj od mreža ne može da ignoriše reakcije navijača. Dvosmerno komuniciranje je, očigledno, suština društvenih mreža.
Fejsbuk stranice i Tviter profili određenih klubova odlično su virtuelno mesto za okupljanje svih "tipova" navijača − od simpatizera koji prate osnovne vesti o svom klubu do onih najvatrenijih i najfanatičnijih koji su redovni posetioci zvaničnih veb-stranica. Svi oni svojim "lajkom", "ritvitom" ili komentarom mogu da pošalju poruku upravama da li su navijači, od kojih klubovi u krajnjoj liniji zavise, zadovoljni vođenjem kluba, rezultatima, akcijama...
Ako pogledamo Fejsbuk stranice dva kluba iz Premijer lige, najljućih rivala iz Mančestera, Junajteda i Sitija, jasno je da imaju armije navijača po celom svetu. Više od 34 miliona ljudi širom sveta na neki način podržava "đavole", dok Siti broji više od pet i po miliona navijača na Fejsbuku.
Kada bi se kroz statuse i brojne druge alatke koristile, pogotovo na Fejsbuku, zvanične stranice na društvenim mrežama bi i navijači posmatrali drugačije − kao mesto gde će se njihovo mišljenje čuti i uvažiti. Samo od kluba zavisi koliko će se posvetiti ovakvom načinu komuniciranja, koji je odavno zaživeo u Evropi i svetu.
(B.Mekić)