„Policija brendova” štiti sponzore Olimpijade

Na prvom mestu je čuvanje komercijalnih interesa velikih korporacija, a biće sprečen svaki „marketing iz zasede”

Na Olimpijskim igrama u Londonu (27. jul – 12. avgust) delovaće „policija brendova”. Odeljenje, posebno oformljeno za olimpijske dane, treba da zaštiti komercijalne interese velikih korporacija koje su uložile oko 120 miliona evra da njihovi amblemi budu uočljivi na svim borilištima, pa i na Vimbldonu i Vembliju. Tim pre što je i jedno istraživanje prošle nedelje otkrilo poražavajuće podatke po globalne kompanije, a to je da tri od pet ispitanika u Velikoj Britaniji nisu znali da navedu ni jednog sponzora Igara.

Zato će logotipi firmi koje nisu u olimpijskom sponzorskom pulu, a vidljivi su na stadionima, u dvoranama, plivalištima i drugim poprištima borbi za medalje biti zamaskirani na svim površinama gde nema pretnje da budu trajno oštećeni.

Kazne za nepoštovanje ili zloupotrebu „olimpijske svojine” mogu da budu drakonske. Pet olimpijskih krugova, jedan od glavnih simbola Igara, možda su i najzaštićeniji amblem na svetu, a zavedeni su kao zaštitini znak u većini od 45 kategorija roba i usluga u registru Evropske unije. Prava isključivo pripadaju Međunarodnom olimpijskom komitetu, koji je 1995. zaštitio i određene reči („olimpijski”, „olimpijada”) i gesla („Citius. Altius. Fortius” – „Brže. Više. Jače”) od rabovanja u komercijalne svrhe. Organizacioni komitet Olimpijskih igara u Londonu stavio je tapiju čak i na reči koje deluju bezazleno („leto 2012”, „London 2012”).

Jedan od najdrastičnijih primera „marketinga iz zasede” deseio se na Letnjim igrama u Atlanti 1996. Globalni američki proizvođač sportske opreme „Najki” zakupio je za oglašavanje sve bilborde tik uz olimpijska borilišta, a čak je napravio svoje selo „vrata do vrata” sa olimpijskim. Bio je to njegov atak na konkurentski britanski „Ribok”, koji je bio jedan od zvaničnih sponzora.

(Telegraf.rs/Foto: Wikipedia)