EKSKLUZIVNO OTKRIVAMO: Kako će izgledati "Nacionalni fudbalski stadion"!
Neviđen komfor za novinare i navijače, parking za pola grada, 120 toaleta samo za dame, 50.000 sedećih mesta... Stadion mora da bude u Beogradu, jer je jedini komercijalno isplativ
Izgradnja Nacionalnog stadiona, koji će Srbiji omogućiti da bude jedan od organizatora Evropskog prvenstva 2020. godine, ušla je u početnu fazu u kojoj su na početku predložene moguće lokacije.
Čelnici Fudbalskog saveza Srbije zadovoljno najavljuju da će država konačno dobiti stadion kojim će moći da se ponosi. Građani, s druge strane, u glavama već motaju kako će stadion konačan izgledati − da li će ličiti na "Nou kamp", "Đuzepe Meacu", "Vembli"...
Tek posle prve dve faze izgradnje stadiona, inicijacije i definisanja urbanističkog plana, mogli bismo da očekujemo trodimenzionalni prikaz njegovog spoljašnjeg izgleda. Očekuje se da se uvodne faze završe do aprila 2014, kada ističe rok za podnošenje kandidature za EP 2020. Tada slede projektovanje, ugovaranje radova, gradnja i operativna faza.
ŠESTSTO TOALETA, DVESTA KVADRATA ZA NOVINARE...
Ono što je izvesno u ovom trenutku je unutrašnjost stadiona, koja mora da bude dizajnirana po standardima UEFA. Procena je da stadion bude kapaciteta najmanje 50.000 mesta, koja će sva biti sedeća.
Stadion mora da ima 600 toaleta, od kojih će 20 odsto biti namenjeni ženskoj populaciji. Novinari neće morati da brinu za komfor, pošto za njih i foto-reportere mora da bude obezbeđen prostor od 200 kvadrata.
U zavisnosti od izbora konačne lokacije biće poznati i veličina parkinga, ali nesumnjivo je da će biti glomazan i neposredno pored stadiona koji bi trebalo da bude izgrađen do 2019. godine, čime će postati ponos Srbije.
Navijači ne moraju da brinu, jer će ih sačekati uslovi poput onih na najboljim evropskim stadionima, a sneg i kiša na glavi, odnosno smrzavanje, biće prošlost, jer će tribine biti pokrivene.
Zanimljivo je da osam lokacija koje su predložene u sredu ne čine konačan spisak, a zadatak kompanije "Soliditi", koja je saradnik kompanije "Mejs", jeste da u narednom periodu predloži još neku od poželjnih i realnih lokacija, koje se neće licitirati javno.
Jovica Jakovac iz kompanije "Soliditi" objašnjava za naš portal da glavni grad nije favorizovana lokacija.
- Video sam na internetu komentare da se ljudi pitaju zašto mora baš Beograd. Sve standarde ispunjava jedino Beograd: samo on ima međunarodni aerodrom, dosta puteva među kojima je međunarodni auto-put, potreban broj soba u hotelima sa tri ili četiri zvezdice (oko šest hiljada)... Investitori moraju da gledaju i da ceo projekat bude komercijalno ostvariv - kaže Jakovac.
(B. Mekić)