Prodao dedinu kuću da se takmiči i postao šampion Evrope
Najbolji srpski vozač iduće nedelje stavlja tačku na sjajnu sezonu * Na dosadašnjih devet trka pobedio osam puta * Porodica najveći oslonac
Dušan Borković Duca, najuspešniji srpski automobilista, prodao je dedinu porodičnu kuću i stan u Pančevu kako bi skupio sredstva za učešće u šampionatu Evrope na brdskim trkama. Visoki Pančevac je u trci pre kraja šampionata obezbedio titulu, a kruna će mu zvanično biti dodeljena posle trke u Buzetu 16. setembra, na njegov 28. rođendan.
- U Buzetu ću overiti do sada najuspešniju sezonu u svom životu - kaže za "Novosti" nasmejani mladić iz Pančeva, koji je na dosadašnjih devet trka u šampionatu 2012. slavio osam puta i koga rivali ni teoretski više ne mogu da dostignu.
- Ma, pobedio bih ja i u trci u Slovačkoj, ali mi se malo “uzjogunio” micubiši. Zato želim da pobedom u Buzetu još jednom pokažem da sam šampionski član najboljeg srpskog Nisotek rejsing tima!
Borkovićev pohod na Evropu počeo je prošle godine. Tada je prodao pomenutu dedinu kuću, kao i stan u Pančevu, a pomogli su i mama i tata, Grad Pančevo...
- Posle 12 titula u Srbiji, rešio sam da se ogledam i na velikoj sceni. Izabrao sam trku u Austriji, debitovao na brdskoj trci za Šampionat Evrope, otišao sa starim gumama, nisam hotel ni video, snalazio se kako sam umeo i pobedio - i to uz rekord staze. Onda smo rešili da prodamo i kuću i stan i da nekako izguram sezonu - kaže Borković.
Ređao je pobede u kategoriji 1, u kojoj se nadmeću savremeni bolidi sa FIA homologizacijom (postoji i kategorija 2 u kojoj voze Formule), na trkama u kojima učestvuje i po 150 vozila, a koje prate desetine hiljada gledalaca. U Portugalu je oko staze bilo oko 200.000 navijača!
- Poseban je to osećaj. Zbog naših navijača sam ove godine nekako našao vreme i da se pojavim na našoj brdskoj trci na Avali. Zaslužili su to moji fanovi - kaže Borković, koji, osim u Srbiji, ima i neverovatan broj navijača iz ostatka Evrope.
Prošle godine je Pančevo, ali i auto-put od Zagreba prema Beogradu, bio ukrašen bilbordima sa čestitkama Borkoviću za sjajne vožnje, ali malo ko zna da su te bilborde platili navijači.
- Na “Gonza rejsing forumu” su se skupili fanovi i platili tri bilborda. Bio sam silno obradovan - sa dečačkim osmehom, iskreno priča Duca.
Ovaj dvometraš pelcer za trkanje primio je od oca Jovana, koji je bio prvak SFRJ u motociklizmu. Naravno, ko zna kako bi se stvari odvijale da mama Slavica, inače lekar, nije imala razumevanja za silnu želju svog Duce.
- Nije joj bilo lako kada sam sa samo devet godina na kartingu polomio obe ruke. Porodica mi je veliki oslonac, a mlađi brat Strahinja glavna logistika, a po potrebi, kada vozim reli, i suvozač.
Titulu će uskoro proslaviti, a planove za novu sezonu Borković će tek da otkrije.
- Imam nekoliko opcija. Još je rano da pričam o tome, ali sasvim sigurno pokušaću da odem korak dalje. Pravićemo “biznis plan” za narednih 3-5 godina. Ovo je ozbiljan posao - objašnjava mladić kome je posao da bude brži od rivala i koji je najmlađi nosilac tri "Zlatne kacige" u istoriji srpskog automobilizma.
NIKO KAO LOEB
Borkovićev uzor u auto-svetu je Francuz Sebastijan Loeb.
- Kad sam bio mali uzor su mi bili Šumaher i Sena. Sada sam uveren da je najbolji na svetu Sebastaijan Loeb. Kakav je to vozač, čudo - kaže Dušan koji se priseća i kako je jednom na “Srpskom reliju” odmerio snage sa legendarnim finskimreli asom Mikom Hirvonenom.
Posle prvog brzinca na Divčibarama, Hirvonen je došao da pita “ko je taj mali što ga prati u stopu” u mnogo slabijem vozilu.
- Rekao mi je tada da bi po krugu morao da bude brži bar za tri sekunde koliko je njegov auto bolji od mog, ali ja sam kasnio svega 0,5 sekundi. Prišao mi je, zagrlio me, a meni srce da iskoči - priča Borković.
MOĆNI “MICUBIŠI”
Borković vozi “micubišija lansera evoluciju 9”. To je fenomenalna sprava, kaže Duca.
- Ima 430 KS, 780 nm obrtnog momenta i do stotke stiže za tri sekunde!
Ducina želja je da se što pre dokopa “desetke”, najnovije evolucije “micubišija”, još moćnijeg i bržeg bolida.
(Telegraf.rs/Večernje Novosti)