Srpski vozači izdržali trku 24 sata Le Mana!
Sledeća trka biće organizovana 20. maja u Nemačkoj
Na najzahtevnijoj, najtežoj i najprestižnijoj trci motociklista na svetu, 24 sata Le Mana, srpski tim predvodjen vočacem Daliborom Miletićem i njegovim kolegama Željkom Pavlovićem, Draganom Ljubinkovićem i rezervom Brendon Cretu zauzeo je 15. mesto u najjačoj kategoriji Super bike, EWC i tako ostvario izuzetan rezultat i uspeh.
Naš tim osvojio je prve bodove u okviru Svetskog prvenstva u disciplini "Endurance" u trkama izdržljivosti. Pobednik jubilarnog moto Le Mana je ekipa Yamaha tim GMT 94. Drugo mesto zauzela je Yamaha YART, a trećeplasirani je fabrički tim Kawasakija.
U najjačoj klasi u konkurenciji sa fabričkim timovima Honde, Yamahe, Kawasakija, Suzukija, BMW, Ducatija, članovi srpskog tima vozili su 24 sata bez prestanka Yamahu R1.
Uspeh je jos veći, zbog činjenice da je srpska ekipa prvi put u istoriji učestvovala u najjačoj klasi i da je ove godine konkurencija bila paklena.
Veliki broj vrhunskih ekipa nije uspeo ni da se kvalifikuje za trku, jer su kvalifikacije prošle samo timovi koji su kasnili do 25% vremena u odnosu na najboljeg(Yamaha Yart) koji je osvojio pol poziciju i oborio rekord staze.
Pre početka trke, na ceremoniji svečanog otvaranja jubilarnog, 40. Le Mana, pred 150.000 gledalaca, intonirane su himne svih učesnika najprestižnije trke na svetu.
Članovi našeg tima iz Srbije i Republike Srpske ponosno su otpevali himnu "Bože pravde".
Tokom trke, naš tim je u boksu, svakih 40 minuta dosipao gorivo, menjane su gume, kočnice, otklanjani su kvarovi na motociklu.
Tehnički problemi sa elektronikom, izduvnom granom i ostalim delovima Yamahe pratili su naš tim od subote u 23h(8 sati od starta) do završetka trke u nedelju u 15h.
Samo jedan boravak u boksu i otklanjanje kvara trajao je 25 minuta. Ipak, najveći problem dogodio se 3 sata pre kraja trke, kada je jedan od takmičara u krivini udario našeg Dalibora Miletića. Tom prilikom naš najbolji vozač je pao.
Završio je u medicinskom centru. Srećom, samo je ugruvan. Motocikl je ozbiljno oštećen i mehničari su dali sve od sebe kako bi što pre izašao na stazu sa novim vozačem.
Tokom trke svih 15 članova tima disalo je kao jedan. Svojom požrtvovanošću nadoknadili su razliku u materijalnim sredstvima koje su suparnički, bogati timovi uložili u pripremu za trku.
Auto moto savez Srbije(AMSS) prepoznao je značaj takmičenja za razvoj srpskog moto sporta i pomogao je odlazak našeg tima u Le Man. Tamo su predsednik AMSS Mirko Butulija i pomocnik predsednika za sport Bozidar Mihailović pružili punu podršku našem timu pre i tokom trke.
Na marginama velike manifestacije, čelnici Saveza sastali su se sa predsednikom Moto saveza Francuske Jaques Bolle i potpredsednikom Olimpijskog komiteta Francuske Jean Pierre Mougin.
U otvorenom razgovoru dogovoren je konkretan nastavak saradnje, koja ima za cilj unapredjenje i razvoj moto sporta u Srbiji. Predsednik AMSS Mirko Butulija rekao je da je sam nastup našeg tima značajan za afirmaciju i budućnost moto sporta u Srbiji.
Prema rečima Butulije, uz AMSS kao društveno odgovorne organizacije i Ministarstva omladine i sporta, neophodno je da i ostali segmenti društva daju pun doprinos u razvoju moto sporta.
(Telegraf.rs)