GDE JE BARSA, A GDE VEČITI: Koje su najskuplje reklame na dresovima
"Katar fondacija" plaća Kataloncima 32 miliona evra godišnje za logo na dresu, slede "Dojče Telekom" (Bajern), "Itihad" (Mančester S.), "Aon" (Mančester J.), "Bet end vin" (Real)... Partizan nema sponzora, a o Zvezdinom se ispredaju legende
Godinama unazad svedoci smo pompeznih najava: "Zvezda dobila ovog sponzora", "Partizanov pul jakih sponzora", "Potpisani sjajni ugovori čije detalje ne smemo da otkrijemo" itd. A od tih sponzora malo ima vajde. Ako je i ima.
Štaviše, petostruki uzastopni šampion Partizan nema reklamu na dresu?! Uglavnom su u pitanju "prebijanja dugova", politički interesi ili, jednostavno, prisnost klupskih čelnika s "uglednim biznismenima" i njihovim kompanijama... Na kraju, ti isti sponzori dobiju karte za utakmice, šepure se po upravnim odborima, a klubovi sami srljaju u minus i propali bi da im nije prodaje igrača.
U Evropi stvari ne stoje tako. Tamo važi ona stara narodna "Plati, pa klati!" ili "Ni kod stare babe nema za džabe". Svaka reklama masno se plaća i niko ne dobija oglasni prostor na lepe oči. A, posebno košta zvanje generalnog sponzora, u većini slučajeva kompanije čije ime i logo dominiraju prednjom stranom dresa.
Prema najnovijem istraživanju, najskuplji je dres Barselone. Katalonski klub bio je poznat po jedinstvenoj, 112 godina dugoj tradiciji, da nikada nije imao sponzora na dresu, jer je klupski moto bio: "Barsa! Više od kluba". Na kraju su i oni popustili. Posle godinu dana humanitarnog reklamiranja UNICEF, nisu mogli da odole ponudi "Katar fondacije", kojoj su "prodali dres" za 32 miliona evra po godini. Ugovor je potpisan prošle godine i važiće do 2016. godine. To znači da će Barselona samo od arapske kompanije inkasirati 160 miliona evra!