PRAVILO 40 stupilo na snagu: Olimpijci u Riju ostaju bez medalje ako ga prekrše

Nema lakog tvitovanja i ostavljanja statusa na Fejsbuku

Kontroverzno "pravilo 40" stupilo je na snagu 27. jula, i biće na snazi do 24. avgusta.

Međunarodni olimpijski komitet upozorio je sve sportiste da obrate pažnju kada se obraćaju javnosti preko društvenih mreža tokom Olimpijskih igara u Riju.

Po navedenom pravilu, niko od njih ne sme da šalje poruke njihovih ličnih sponzora koji nisu deo sponzorskog pula Olimpijskih igara. Poenta je u zaštiti intelektualnog vlasništva sponzora poput Koka-Kole, Mekdonaldsa i Panasonika, koji su uložili veliki novac da bi se njihovi brendovi vezivali za Igre.

Tako, recimo, sportisti ne smeju u svoje tvitove da uključe reči Rio", "zlato", "srebro", "bronza", "medalja" - pa čak reč "pobeda".

U suprotnom, organizatori Olimpijskih igara će im oduzimati medalje.

- Svojim sponzorima moramo da damo ekskluzivnost na naše intelektualno vlasništvo jer su to platili. Kompanija koja nije zvanični sponzor i koja prodaje pića ne može tokom Igara na društvenim mrežama napisati nešto što se tiče Olimpijskih igara jer u tom slučaju koristi naše intelektualno vlasništvo kako bi prodala svoje proizvode - objasnila je šefica marketinga Olimpijskih igara u Riju Lisa Baird.

Najvažnije sportske vesti za 28. jul

(Telegraf.rs)