Mančester junajted i dalje najskuplji fudbalski brend

Veliki skok vrednosti brenda Mančester sitija i Šalkea, po merilima londonske agencije "Brend fajnans"

Londonska konsultativna agencija „Brend fajnans“ sačinila je tradicionalnu godišnju listi najskupljih fudbalskih brendova. Obuhvaćeno je 50 klubova, a ponovo je na prvom mestu Mančester junajted, engleski vicešampion.

Njegova vrednost je procenjena na 672 miliona evra, što je za 29 odsto više nego prošle godine. U obzir za vrednovanje uzimaju se različiti izvori prihoda: sponzorski ugovori, prodaja karata, televizijska prava i dr.

Na drugom mestu je evropski vicešampion Bajern, čija je vrednost skočila čak za 59 odsto, na 617 miliona evra.

Treći je Real, koji je prošle godine bio drugi, ali mu je vrednost brenda opala za sedam odsto. Sada po procenama agencije vredi 471 milion evra.

Opala je i vrednost Barselone, koja je četvrta. Ove godine vredi 455 miliona evra, što je pad za osam odsto.

Prvi put među 50 klubova pojavio se i jedan ruski. To je šampion Zenit, čija je vrednost procenjena na 44 miliona evra. Tim iz Petrograda, čiji je vlasnik naftni gigant "Gasprom", izbacio je sa spiska Los Anđeles Galaksi.

Prvih deset najskupljih fudbalskih brendova

Mančester junajted 672 miliona evra (+29%)

Bajern 617 (+59%)

Real 471 (-7%)

Barselona 455 (-8%)

Čelsi 313 (+27%)

Arsenal 305 (+29%)

Liverpul 288 (+47%)

Mančester siti 237 (+77%)

Milan 229 (+7%)

Šalke 207 (+97%)