Sedam stvari o evropskim navijačima koje sigurno niste znali
Saznajte koliko Alijanc arena može da se izgradi od novca koji navijači potroše širom Evrope i koliko novca ostavljaju u pabovima i restoranima
U susret sutrašnjem finalu UEFA Lige šampiona, kompanija MasterCard, zvanični sponzor ovog takmičenja, predstavila je istraživanje koje donosi podatke o ekonomskom uticaju ovog takmičenja, promenama u ponašanju i razmišljanjima fudbalskih navijača i načinima na koje pripadanje pojedinom klubu utiče na njihovu potrošnju.
Istraživanje je pokazalo da evropski navijači kolektivno potroše zapanjujućih 35 milijardi evra svake sezone na podršku svojim klubovima u inostranstvu. Godišnja potrošnja navijača dovoljna je za izgradnju 100 Alijanc Arena ili kupovinu 372 Kristijana Ronalda i čak 562 Fernanda Toresa
Zanimljivosti koje niste znali o parama u najjačem klupskom takmičenju na svetu:
- Jedna petina ukupne potrošnje ili 7,5 milijardi evra odlazi na TV pretplatu.
- Kupovina navijačke opreme i rekvizita odnosi 13 odsto novca navijača.
- Poseta utakmicama čini 10 odsto potrošnje navijača, uz dodatnih 2,5 milijardi evra za hranu, piće i ostalu potrošnju na samom stadionu.
- Šest odsto potrošnje odlazi na posete kafićima i sportskim barovima u kojima se utakmica gleda na velikom ekranu, a pretplata na TV program određenog kluba odnosi još 5 odsto.
- Jedan od četvorice navijača posećuje utakmice u inostranstvu. Smeštaj i putovanje koji su neophodni za odlazak na utakmicu ili posetu najdražim stadionima koštaju navijače bez granica 8,75 milijardi evra svake godine – četvrtinu ukupne potrošnje.
- Uticaj na turizam je veliki; jedna trećina svih navijača rezervisala je putovanje isključivo radi gledanja utakmice ili posete stadionu, jedna petina namenski kombinuje gledanje utakmice s posetom gradu ili integriše određenu utakmicu u svoj regularni odmor.
- Sveukupno, gradovi-domaćini "navijačima bez granica" profitiraju sa oko 4,5 milijardi evra svake godine.
(Telegraf.rs)