KRAJ JEDNE ERE! Koka-Kola odlazi iz NBA lige i menja je najveći konkurent!
Sponzorstvo Pepsija stupa na snagu od jula, pošto ugovor sa Koka-Kolom ističe na kraju sezone u junu
Rivalstvo najpoznatijih brendova gaziranih pića na svetu upravo je dobilo nov oblik.
Verovali ili ne, posle 28 godina, američka kompanija Koka-Kola više neće sponzorisati najjaču košarkašku ligu na svetu. Od jula će zvanični najveći partner NBA ligi biti Pepsi.
Sponzorstvo stupa na snagu od jula, pošto ugovor sa Koka-Kolom ističe na kraju sezone u junu.
To znači da se iz spozorskog pula povlači Coca-Cola Co, koja je tu bila od 1986. godine, kao i brend Sprajt, koji se pridružio 1994. godine.
Pepsi će u sponzorstvo ući sa svojim brendovima "Aquafina", "Brisk", "Ruffles" i "Doritos", dok će doskorašnji partner "Gatorade" biti izuzet, prenose američki mediji, pozivajući se na "Beverage Digest and Sports Business Journal".
"Ostajemo veliki fanovi NBA lige sa kojom smo imali nezaboravna iskustva tokom 28-godišnje saradnje, ali smo doneli odluku da ne obnovimo ugovor na kraju sezone 2014/2015. Kompanija Koka-Kola ima na raspolaganju milijardu dolara za ulaganje u svoje brendove u naredne tri godine, i stoga imamo obavezu da se fokusiramo na najefektnije i najefikasnije investicije kako bismo maksimzovali rast brenda", istaknuto je u saopštenju Koka-Kole, kompanije sa sedištem u Atlanti.
Očekuje se održavanje konferencije u Njujorku, kojom će se ozvaničiti nova saradnja, a na kojoj su najavljeni komesar NBA lige Adam Silver i izvršni direktor Pepsija Indra Nuji.
Ovo je još jedan značajan korak Pepsija ka sportskom marketingu, s obzirom da je sponzor NFL lige još od 2002. godine, a prošle godine je obnovljen ugovor sa MLB bejzbol ligom. Takođe, Pepsi je sponzot i NHL hokej lige, tako da je na ovaj način preuzeo sve "glavne" sportove u SAD.
Koka-Kola ipak ne izlazi skroz iz sporta, jer je u ponedeljak najavila potpisivanje višegodišnjeg ugovora sa MLS fudbalskom ligom, gde će zapravo zameniti Pepsi u pulu.
"Ovo novo partnerstvo nas obavezuje da radimo na razvoju fudbala u SAD, koristeći snagu naših brendova da se povežemo sa navijačima i da ih osvežimo na svakom sportskom nivou", navedeno je u saopštenju Koka-Kole.
(Telegraf.rs)