Kako da naterate nekoga da se ZALJUBI u vas

Stručnjaci su pronašli osnovne faktore koji utiču na zaljubljivanje. Ako biste mogli da ih stvorite, to bi za rezultat imalo zaljubljivanje

Kroz razna istraživanja veza i brakova pronađeni su ključni faktori koji su doprineli i nastavili da doprinose zdravlju i dugotrajnosti veza. U odgovorima koje su dali ljubavni parovi, videlo se nekoliko stalnih karakteristika. Evo najvažnijih.

MOJ MLADI MUŽ JE ZABORAVIO KO SAM: Ispovest žene kojoj je život postao PAKAO!

1) Slične ličnosti, poreklo i karakterne crte

2) Geografska blizina

3) Poželjan fizički izgled i osobine ličnosti

4) Uzvraćena privrženost, činjenica da smo nekome dragi

5) Zadovoljavanje želja

6) Fizičko i emocionalno uzbuđenje

7) Društveni uticaj, norme i odobravanje ljudi iz našeg užeg kruga prijatelja i poznanika

8) Specifičnosti vezane za glas, oči, držanje i kretanje drage osobe

9) Spremnost na romantičnu vezu

10) Mogućnosti da budu sami zajedno

Od tih faktora istraživači su pobliže istražili nekoliko najvažnijih.

Blizina

Jako puno pomaže ako ste blizu jedno drugom. Možda zvuči neromantično i očigledno, ali ako tražite ljubav, obavezno se morate pitati gde provodite vreme.

U sklopu studije iz 1950-ih godina parovi koji su predali zahtev za venčanje odgovorili su na niz pitanja pa je otkriveno da je 54 odsto parova bilo udaljeno 16 ili manje ulica kada su počeli da se viđaju, a 37 odsto parova bilo je udaljeno pet ulica ili manje.

Postavite sebi pitanje - ko postane prijatelj u studentskim domovima širom sveta? Ljudi koji su slični? Ne, već oni koji su blizu.

Naime, dva su se faktora nametnula kao najuticajnija, barem kada se radi o međuljudskim odnosima: lokacija stanova u kojima ljudi žive i njihova međusobna udaljenost. Udaljenost između stanova je ključna, jer vodi do ponovljenog izlaganja, a marketinški stručnjaci to znaju najbolje jer oni tu tehniku koriste da vas nateraju da zavolite neki proizvod.

Ponovno izlaganje dovodi do povećanja u sviđanju gotovo svega, od životne rutine do, hrane, muzike i naravno, ljudi. Ako tražite ljubav, onda dobro razmislite gde provodite svoje vreme. Na kakva mesta izlazite često i da li tamo ima ljudi koji vam odgovaraju za vezu.

Možda zvuči očigledno, ali ako provodite 99 odsto svojih budnih sati na poslu i kod kuće, ne treba da vam bude čudno što ste još uvek sami.

Karakter

Ljudi vole ljude koji su ljubazni, pametni, smešni i zbog kojih se osećaju dobro. Naravno, međutim, popričajmo malo o onoj drugoj strani karaktera. Kakvi ste iznutra?

Posedovanje snažnog osećaja o tome ko ste kao osoba i puno samopouzdanja dobri su indikatori za procenu da li se zaljubiti u bilo koga.

Ljudi koji često imaju iskustva ljubavne prirode u većini slučajeva imaju visoko samopouzdanje i nisku defenzivnost. Nesigurni ljudi koji još uvek ne poseduju koherentan osećaj o tome ko su kao osobe i nisu samoostvareni, naginju ka ljubavi koja je više nalik igranju igre, pa su njihove veze pune konflikata, a nedostaje im intimnosti.

Sličnost

Suprotnosti se privlače, ali, zapravo, uopšte ne.

Ljudi će verovatnije kao ljubavnike i životne partnere odabrati one koji imaju sličnu ličnost kao oni sami. Što su parovi međusobno sličniji po ličnosti i poreklu, biće opušteniji jedno s drugim, osećaće se kompatibilnije i biće zadovoljniji u vezi. Shodno tome, parovi koji imaju slične poglede na život, temperament i ponašanje, verovatno će duže ostati zajedno.

Naglašavanje sličnosti je bitna stvar kod upoznavanja novih ljudi i dobra je ideja to potencirati kod svakog novog susreta.

Uzbuđenje

Bilo koja vrsta situacije koja na nas utiče emotivno povećava mogućnost da se zaljubimo.

Jedna petina ispitanika rekla je da su njihove veze započele tokom teških perioda u životima muškaraca i žena koji su se podvrgli ispitivanju. U nekim slučajevima, povišena je emotivna osetljivost nastala kao posledica gubitka ili teškog raskida.

Zbog toga se ljudi zaljubljuju nakon raskida. Zbog toga postoji Štokholmski sindrom (kada se talac zaljubi u otmičara). To je razlog zašto su muzičari atraktivniji.

Ne možemo zapravo reći šta uzrokuje naša osećanja i moramo pogađati, a taj fenomen se zove pogrešna atribucija emocija. Tako nas svaka emotivno uzbuđujuća situacija može zavarati da smo zaljubljeni.

Kada smo uzbuđeni, izvor uzbuđenja nije bitan i nije bitno da li smo svesni razloga. Uzbuđenje automatski potencira naš prirodni odgovor na uzbuđenje, što uključuje i razvijanje privrženosti ka potencijalnom partneru.

Međutim, proizvodnja uzbuđenja ne može naterati nekoga da se zaljubi u vas, jer kao i ponovno izlaganje, uzbuđenje ja samo pojačivač.

Kako onda naterati nekoga da se zaljubi u vas? Atraktivnost svakako pomaže. Napravite se zgodnijim. Šta je tu novo? Momci, možda se ne trudite dovoljno.

Stereotip da su muškarci usmereniji na lepotu više od žena nije do kraja tačna. Spojite žene na detektor laži i ubrzo će reći da im je fizički izgled važan. Kada nisu bile spojene na detektor laži žene su umanjivale uticaj fizičkog izgleda.

(Telegraf.rs / Jutarnji)