Ništa nije slučajno: Italija je izmislila najbolji hotel tokom pandemije korona virusa
Idealan koncept tokom i nakon pandemije, jer obezbeđuje prostorno distanciranje, ali i uživanje u svim lepotama ranije napuštenih sela
Srednjovekovna arhitektura, napušteni gradovi i netaknuta priroda je nešto što možda podseća na scenografiju za horor film. Ali ako sve to sagledate iz perspektive trenutno aktuelne pandemije korona virusa, možda shvatite da tako zamišljena scenografija zapravo ima određene prednosti. Italijani je to na vreme shvatili.
Od 90-ih godina prošlog veka u Italiji se razvija jedan novi turistički model, koji je poznat kao „albergo diffuso“, što bi moglo da se prevede kao koncept raštrkanih hotela.
Osnovnu ideju ovog neobičnog koncepta čine hoteli koji se uglavnom nalaze u različitim građevinama nekog napuštenog sela.
Većina sela u kojima se danas nalaze takvi hoteli, ranije je ostala bez stanovnika, prosto zato što su se stanovnici selili u veće gradove u potrazi za nekim poslom. Baš taj problem je mnoge ljude naterao da svoje domove prodaju budzašto.
A onda su neki preduzimljivi hotelijeri sve to iskoristili i pretvorili takva sela u luksuzni smeštaj. Tako su gostima obezbedili da odsednu praktično u sopstvenom objektu, ali isto tako i da koriste usluge restorana ili spa centara koji se nalaze u drugom delu sela.
Vrlo je verovatno da će turistima ovaj koncept biti izuzetno interesantan u budućnosti, prvenstveno jer u potpunosti pruža mogućnost gostima da poštuju pravila o fizičkom distanciranju.
Savršeno mesto za odmor
Daniele Kilgren 90-ih godina prošlog veka naišao je na ostatke srednjovekovnog grada tvrđave Santo Stefano di Sessanio, koji se nalazi u centralnoj italijanskoj regiji Abruzzo. Inače, ta italijanska regija poznata po predelima neverovatne lepote, pa je često nazivaju i Malim Tibetom. Danas se tu nalazi jedan od najlepših italijanskih hotela ovog koncepta.
- Izgubio sam se na prljavim putevima, koji vijugaju oko ostataka srednjevekovne tvrđave. A proveo sam godine tražeći mesto poput ovog, gde pejzaž nije ničim bio iskvaren. Sastao sam se sa knjigovođom i objasnio sam potencijal koji vidim u ovom selu. Objasnio sam kako zamišljam njegov razvoj. To je bio prvi korak ka nastanku hotelskog brenda „Sextantio“ - izjavio je za CNN travel Daniele Kilgren.
Zbog velikog interesovanja, sasvim je očekivano da će takav koncept, vrlo verovatno da bude i te kako tražen u budućem periodu.
Ovo raštrkano selo nudi svojim gostima ne samo piknike na vrhu planine, već i uživanje u lokalnim specijalitetima. Tu mogu da probaju domaći hleb, sireve i vina, ali i suhomesnate proizvode i voće. U samom selu je maksimalno očuvan tradicionalni ambijent, a na centralnom seoskom trgu se nalazi i kafić. Malobrojno lokalno stanovništvo se trudi da obraduje goste ukusnim specijalitetima, a konobari u lokalnom kafiću zainteresovane upućuju u to kako se određeni slatkiš ili slani specijalitet priprema.
Trenutno se širom Italije otvara 150 ovakvih hotela.
Uzevši u obzir da je pandemija korona virusa imala vrlo negativan uticaj na turističku delatnost u Italiji, koja čini 13% BDP zemlje, vrlo je verovatno da će ovakav koncept hotela igrati značajnu ulogu u oživljavanju turističkog sektora u toj zemlji.
- Budući da ovaj koncept nije previše komercijalan, to nemamo mnogo soba za izdavanje, ali su prostorije unutar malih objekata dovoljno udaljene. Ovo je projekat koji je rađen kao obnova i više je od ekonomskog modela, pa je samim tim sada to značajna prednost, jer postoji dosta prostora i sigurnost fizičkog udaljavanja – izjavila je Nuncija Taraski, direktor „Sextantio Albergo Diffuso“ i dodala da oni nisu svoj koncept menjali ni u toku pandemije korona virusa.
S obzirom na to da je regija Abruzzo nedavno proglašena crvenom zonom po pitanju zaraze korona virusom, to je i turistima zabranjen dolazak. Međutim, sve do tog trenutka je bilo gostiju u ovom hotelu.
Kako je napomenula Nuncija, postoje rezervacije za sobe već od decembra, dok gosti ističu da se tu osećaju sigurnije nego bilo gde drugde.
(Telegraf.rs)