11 najopasnijih aerodroma na svetu: Da li biste imali hrabrosti da baš na njih sletite?
Posebno stručni piloti upravljaju avionima ka ovim destinacijama
Lukla se s pravom smatra jednim od najopasnijih aerodroma na svetu, ali oni koji žele da posete Mont Everest nemaju alternativu. Tu se vrlo često događaju fatalne nezgode.
Osim njega, postoje i drugi aerodromi širom sveta, koji se sa pravom mogu smatrati vrlo opasnim iz raznoraznih razloga.
Travelbook navodi najopasnije aerodrome na svetu.
Lukla, Nepal
Ako želite da se popnete na Mont Everest, ovo je aerodrom na koji morate stići i doživeti pravu avanturu. Osim kratke piste pod nagibom i provalije na samom kraju piste, postoji još razloga za zabrinutost.
Iako postoji samo jedna zajednička pista, poletanja i sletanja se ponekad odvijaju i na svakih nekoliko minuta, što se smatra posebno rizičnim.
Sent Marten, Karibi
Pista aerodoroma na ovom karipskom ostrvu je udaljena samo nekoliko metara od plaže Maho, zbog čega je poseban ugođaj što avioni često lete tek 10 do 20 metara iznad glava mnogobrojnih posmatrača.
Kurševel, Francuska
Aerodorom u čuvenom skijalištu nije za one sa slabim srcem. Smešten je na 2.000 metara nadmorske visine i poznat je po tome što je dva puta korišćen za snimanje scena u filmu o Agentu 007.
Male, Maldivi
Možda vam se učini da ćete sleteti u more ako putujete na Maldive, jer je pista okružena vodom sa svih strana. Međunarodni aerodorom Hulhule se nalazi na veštačkom ostrvu, udaljenom oko 2 kilometra od glavnog grada, Malea. Iako pista nije jedna od najkraćih, poznata je po tome što nema adekvatnu zonu bezbednosti, jer se završava direktno u Indijskom okeanu.
Krf, Grčka
Jedna od opasnijih pista se nalazi između dva brda, zaliva i jezera. Ali kao da to nije dovoljno, glavna ulica u gradu prolazi odmah iza piste, a saobraćaj se zaustavlja semaforima prilikom sletanja i poletanja aviona.
Saba, Karibi
Zbog svoje nepristupačnosti, ovo ostrvo se dugo smatralo neprikladnim za izgradnju aerodoroma. Ali nakon što je tadašnji gradonačelnik 1959. godine uspeo da sleti na privremenu pistu, aerodorom je jednostavno posle toga izgrađen. Pista je duga svega 400 metara i nalazi se baš na litici. Ako pilot ne zakoči na vreme, avion će završiti u moru, pa se zato sletanje i poletanje obavlja samo uz posebnu dozvolu.
Funchal, Portugal
Svakome ko želi da sleti na ovaj aerodorom je potrebna posebna dozvola. Ne samo da se zbog činjenice da je pista na samoj litici, zahteva od pilota naročita spretnost, već mora posebno da vodi računa i o jakim vetrovima.
Dodatni rizik je dugo bila i dužina piste, koja je iznosila 1.781 metar, ali je sada produžena na 2.777 metara.
Sao Paolo, Brazil
Aerodrom usred stambene četvrti je danas vrlo rizičan. U momentu kada je izgrađen 1936. godine, grad nije bio ni približno toliki kao danas. Sao Paolo je 1985. godine dobio drugi aerodorom, a sa ovoga danas poleću samo lokalni letovi.
Paro, Butan
Jedini međunarodni aerodorom u Butanu se nalazi na 2.236 metara nadmorske visine i to u dolini, tako da su poletanja i sletanja moguća samo ako su vremenske prilike odgovarajuće. Ranije je pista bila duga 1.400 metara, ali je 1990. godine produžena na 1.964 metra.
Sent Barth, Karibi
Svakako da je odmor na Karibima nešto što svima dugo ostaje u sećanju. Još ako sletite na ovaj aerodorom, nema sumnje da ćete to ikada zaboraviti. Pista je duga samo 640 metara, a smeštena je između mora, sa jedne i planina, sa druge strane. Naročito je teško sletanje, jer ako pilot ne zakoči na vreme, avion će završiti u moru.
(Aleksandra Blažević/Telegraf.rs)