Zbog ovih zbunjujućih obrazaca avio-kompanija, mnogi turisti su sprečeni da posete Grčku
U toku jula, Vlada Grčke je najavila da svi putnici imaju obavezu da popune PLF obrazac...
Britanske turiste, koji su ove godine odlučili da letuju u Grčkoj, značajno su pogodile nove mere, primarno zbog toga što ih avio-kompanije primenjuju na različit način.
Na desetine britanskih turista je doživelo vrlo neprijatno iznenađenje kada nisu mogli da se ukrcaju na letove za Grčku, primarno zbog zbunjujućih birokratskih pravila - direktne posledice mera donetih usled pandemije korona virusa.
U toku jula, Vlada Grčke je najavila da svi putnici imaju obavezu da popune PLF obrazac, u kome će navesti sve informacije o putovanju, uz obavezne kontakt podatke i to 48 sati pre polaska na put. Zatim se taj obrazac šalje, kako bi putnik dobio QR kod, koji treba da preuzme.
Svi podaci iz tog obrasca se koriste za pronalaženje kontakata u slučaju zaraze korona virusom. Za nepoštovanje ovog pravila je predviđena kazna u iznosu od 500 evra.
Međutim, došlo je do pojave kašnjenja u prijemu QR koda, ali i do različitih tumačenja pravila i to primarno od strane zaposlenih u avio-kompanijama, što je dovelo do toga da pojedini putnici budu vraćeni sa aerodoroma.
Pojedini tvrde da nisu dobili obaveštenje o novim zahtevima od avio-kompanije, ali i da ih neke manje greške u popunjavanju obrasca zapravo koštaju odmora.
Tako je Karoki Luis osetio na svojoj koži sve nevolje sa birokratskim zavrzlamama. Njemu i njegovoj porodici je bilo zabranjeno da se ukrcaju na let kompanije EasyJet do ostrva Kefalonija, zato što u obrascu nisu bila navedena imena njihovo dvoje maloletne dece.
- Izgledalo je nemoguće da dodam imena više od dva putnika u obrazac. Mnoge porodice su pogođene ovim, jer su samo uspele da unesu informacije za roditelje - izjavio je on za The Guardian.
Iako je napomenuo da će njegovo dvoje maloletne dece, sasvim izvesno biti sa njim i suprugom sve vreme odmora, te da neće biti problem da pronađu njihove kontakte, ako bude bilo potrebno, odgovor koji je dobio ga uopšte nije obradovao. Rečeno mu je da čak i ako mu bude dozvoljen let, moraće da se vrati odmah nazad.
Samo nedelju dana kasnije, porodica Luis je ipak otišla na letovanje, ali su tada morali da plate i 1.000 funti više nego ranije. Pomenuta avio-kompanija je navela da svim putnicima pruža jasne smernice putem mejla.
Upravo zbog oprečnih informacijama na mnogim sajtovima su putnici dovedeni u situaciju da krše pravila.
Najpre je na zvaničnoj stranici Vlade Grčke bilo navedeno da svaki putnik stariji od 18 godina mora da ima sopstveni formular. Zatim je to promenjeno, pa je bilo navedeno da jedna porodica može popuniti jedan formular, ali je rok smanjen na 24 sata pred početak putovanja.
Ali je do zbunjivanja putnika došlo jer su određene avio-kompanije i dalje tražile da svaki putnik ima sopstveni, odvojeni obrazac. Treba imati na umu da su kazne za prevoženje putnika sa nepropisnim dokumentima izuzetno visoke.
Nedavno je i kompanija Wizz Air čak 28 putnika vratila nazad i nije im dozvolila ukrcavanje na let za Atinu, upravo zbog nepravilno popunjenih obrazaca. Nekima je ukrcavanje na let bilo odbijeno zbog nepravilno popunjenog srednjeg imena, iako je to na obrascu označeno kao opciono. Ipak, ubrzo je pomenuta avio-kompanija priznala svoju grešku.
- Na listi prioriteta nam je istraživanje da li je ma kom putniku bilo pogrešno uskraćeno pravo da bude ukrcan na let, zato što nije u svom PLF obrascu popunio i srednje ime pravilno, uprkos tome što je sve ostale podatke pravilno popunio – naveo je portparol te avio-kompanije.
Kako je dalje naveo, nakon sprovedenih istraživanja će se kompanija dotičnim putnicima najpre izviniti, a zatim ponuditi i odgovarajuću nadokandu ili mogućnost zamene karata.
(Aleksandra Blažević/Telegraf.rs)