Kada budete čuli šta su sve neki piloti radili u kokpitu, neće vam biti svejedno

Neverovatne ispovesti pilota sa svih strana sveta

Foto: Shutterstock

Ako uđete na stranicu Quora, u odeljku sa pitanjima i odgovorima možete pronaći zanimljive ispovesti pilota iz celog sveta.

Tema broj jedan koja se izdvojila u odgovorima bila je kako piloti provode vreme kada im je dosadno, tokom prekookeansih putovanja. Neki od njih mogu vas obeshrabriti da ikada više uđete u avion. Džen Zumvalt, bivši vatrogasni načelnik i pilot avionske kompanije iz Ajdahoa, rekao je:

- Ponekad nam je toliko dosadno da se kladimo ili imamo takmičenja, koja zaista ne bismo smeli da održavamo. Jedan od primera je „Koliko daleko ili koliko dugo pilot može da se spusti ili sleti, a da ne dodirne pedalu za gas?“.

Piloti gaze pedalu za sletanje kako bi održali kontrolu i brzinu dok avion ispruža zakrilce. Ako to ne učinite, to može biti fatalno.

Zumvalt je predstavio još dve opasne 'igre' kojima su piloti izazivali jedan drugog, kao što je 'Koliko je blizu određena tačka na terenu koju pilot može da dodirne?' i kočenje, dovoljno naglo da se napravi kratki prekid.

Još jedna šokantna opklada koju su piloti imali  bila je ko će prvi spavati s novom stjuardesom.

- Ni dame nisu izuzetak u ovoj priči. Čuo sam da su mnoge stjuardese imale razne opklade između sebe.

Zumvalt je zaključio:

- Svašta vam padne na pamet kada vam je dosadno! Ništa od ovoga nije trebalo da se dogodi, ali dogodilo se.

Drugi pilot, Fil Seli, kapetan koji je vozio Boing 737 NG i 737 Mak , tvrdi da neki provode više vremena gledajući putnike nego oblake.

- Dragi putnici, medjunarodni i na dugim relacijama: Iznad vašeih sedišta prve klase postavljene su CCTV kamere. Ako se vaše mesto može zatvoriti ili izolovati zavesom, onda definitvno imate kamere iznad glave. Piloti to mogu nadgledati iz bilo kojeg razloga, stjuardese takođe.

Drugi bivši pilot otkriva da je, kako bi se zaštitili od jakog sunca, u kabini često prekrivao staklo ispred sebe.

Kit Bejker, penzionisani kapetan kompanije Eastern Air Lines i Aloha Airlines, rekao je:

- Ako letite ka zapadu popodne potrebna vam je karta, da biste njome pokrili staklo i zaštitili oči od sunca.  To bi zvučalo malo uznemirujuće za putnike koji su navikli na vožnju i potrebu da se pazi na saobraćaj, ali u avionu nije uvek potrebno gledati ispred sebe.

Dodao je da isti princip važi i noću, jer ga mnogi pitaju kako vidi u mraku bez svetla ili farova.

- Jednom me je putnik upitao "Kako vidite?", a moj odgovor je bio "Šta da vidim?", ako letite na visini iznad 3.000 km ne trebaju vam svetla jer ne može doći do sudara.

Foto: Pixabay / Ilustracija

Još jedna neobična, i možda uznemirujuća činjenica, koja se pojavila u mnoštvu drugih je da piloti često ne moraju da drže ruke na komandama, čak ni za vreme turbulencija.

Umesto toga, oni će čitati radar i razgovarati s drugim avionima na radiju da bi videli kada će se turbulencije zaustaviti.

Pilot Denijel Hikmen tvrdio je da je poznavao neke pilote „u stara vremena“ koji su imali intimne odnose u kabinama, a da se to, ponekad i danas događa.

Iako ovo nije toliko šokantno kao dosadašnje ispovesti, Ron Vagner, bivši pilot USAF-a, rekao je da su igrali šah dok su „krstarili".

-  Pretpostavljam da bi putnici voleli da pažnja pilota svakog trenutka bude usmerena na letenje. Ali, kad smo igrali šah, pa, moram priznati, nismo previše obraćali pažnju na avon.

(Telegraf.rs)