Avio-kompanija koja je uspela da profitira za vreme pandemije korona virusa

Za njih nije bilo zime

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Možda zvuči čudno, ali postoji jedna avio kompanija koja je u jeku pandemije korona virusa uspela da profitira.

U toku prethodne decenije se na afričkom kontinentu Ethiopian Airlines smatrala vodećom avio kompanijom. Ujedno je poznata i kao najveći i ubedljivo najprofitabilniji avio prevoznik na celom kontinentu.

I mada je trenutno aktuelna pandemija prizemljila avione mnogih svetski vodećih kompanija, avio prevoznik Ethiopian Airlines je čak bez pomoći Vlade uspeo da održi svoje poslovanje. Da sve bude još interesantnije, zaključno sa 30. junom je ova kompanija čak prijavila profit za fiskalnu godinu.

Prevoz tereta kao pokretač

Poslovanje u teretnom avio saobraćaju je ono što pokreće i održava profitabilnost kompanije. Pre pandemije je taj segment poslovanja činio oko 15% prihoda.

Tokom marta meseca je kompanija Star Alliance usmerila pažnju na prevoz tereta i svoje kapacitete gotovo duplirala, uklanjajući sedišta u svojih 25 putničkih aviona, pretvarajući ih tako u teretne.

Sem toga, ova kompanija je odigrala i ključnu ulogu u isporukama medicinskih potrepština širom sveta.

Nakon što su medicinska sredstva i respiratori na putu za Latinsku Ameriku bili zadržani na teritoriji SAD-a, upravo su se zemlje Latinske Amerike oslanjale na Etiopljane, koji je trebalo da isporuče neophodne potrepštine iz Kine.

Međunarodna vazdušna luka Bole, koja je ujedno i najveća u Adis Abebi, ali i celoj zemlji, je od strane Svetske zdravstvene organizacije i drugih značajnih međunarodnih institucija označena kao humanitarni vazdušni centar. Upravo preko te vazdušne luke je izvršen transport miliona zaštitnih maski i medicinske opreme iz Kine u sve 54 zemlje na afričkom kontinentu.

Zahvaljujući prihodima ostvarenim na taj način, država je uspela da održava svoj budžet na definisanom nivou, ali i da vrši uplate zajmova za usluge i da plaća zakup aviona.

Očekuje se i da će Etiopljani dobiti odštetu od kompanije Boeing, jer je prošle godine poginulo 157 putnika na letu kompanije Ethiopian Airlines zbog neispravnog dizajna 737 MAX kompanije Boeing.

Raznoliko poslovanje

Foto: Pixabay

Jedan od razloga zbog kojih je do danas kompanija Ethiopian Airlines opstala jeste raznoliki poslovni model. Umesto da bude fokusirana isključivo na prevoz putnika, ova avio kompanija se upustila i u druga područja poslovanja, kao deo svoje vizije za 2025. godinu – strategije koju je pokrenula pre 10 godina.

Iako je činjenica da avio saobraćaj i dalje loše funkcioniše, a što se negativno odražava i na poslovanje kompanija, Ethiopian Airlines je bio i glavna avio kompanija za letove za repatrijaciju širom Afrike. Kompanija je pomagala vladama mnogih zemalja, uključujući i SAD, Kanadu i zemlje Evropske Unije, organizujući čarter letove za povratak građana tih zemalja svojim kućama.

Mada je prodaja avio karata u zemlji manja za čak milijardu dolara, nadležni u ovoj avio kompaniji su optimistični.

- Imamo najopsežniju kargo mrežu, najveću flotu, najveći teretni terminal, najviše interkonekcija. Optimističan sam u pogledu toga da ćemo se definitivno vratiti u normalu. Naša dugoročna strategija ostaje nepromenjena. - izjavio je za Travelcodex Tewolde GebreMariam, generalni direktor kompanije Ethiopian Airlines.

Interesantan je i podatak da ova kompanija do sada nije otpustila nijednog radnika, niti je zaposlenima usled pandemije smanjila plate. Prema uveravanju generalnog direktora, nema ni nameru da to učini.

Video: Krv prštala na sve strane u avionu zbog dvojice putnika koji nisu želeli da nose masku tokom leta

(A.B./Telegraf.rs)