Grad koji je čak 60 odsto prihoda zarađivao od turizma, a sada...

Evo kakva je situacija trenutno u Pragu

Fotografije: Pixabay

Koliko još u decembru prošle godine, stanovnici Praga su bili oduševljeni uspešnom turističkom sezonom. A onda je došla pandemija korona virusa i urušila turizam.

Celokupna situacija je podstakla domaća preduzeća da ponude niže cene posetiocima, nadajući se da će na taj način uspeti da se vrate u kakvu-takvu normalu.

Od turističkih vodiča na Karlovom mostu do jeftinijeg piva u praškim pabovima na trgu u Starom gradu i tradicionalnog prženog karfiola umesto kavijara, praški ugostitelji koji su živeli od turizma pokušavaju da se okrenu lokalnom tržištu i na taj način spasu sezonu.

Čitavih 9 godina su Zuzi i Jan Valentu pokušavali da stvore odličnu kompaniju za ketering, koja je bila fokusirana na strane turiste. Sa proglašenjem pandemije, njihov posao je propao, jer više nije bilo stranih turista, na koje su bili usmereni.

- Gradili smo nešto 9 godina i sada nemamo više ništa, rekao je Valenta za Skift.

Sada je fokusiran na organizaciju turneje sa ciljem predstavljanja bredna Ukusi Praga stanovnicima okolnih zemalja, ali ne i lokalnom stanovništvu.

Turizam u Pragu

Fotografije: Pixabay

Prema zvaničnim informacijama, više od 9 miliona turista iz celog sveta je posetilo Prag tokom 2019. godine. Zahvaljujući toliko obimnoj turističkoj poseti, grad se našao na četvrtom mestu najposećenijih gradova na teritoriji cele Evrope.

Danas je, međutim situacija sasvim drugačija.

Ulice i trgovi, na kojima je ranije sve vrvelo od turista, danas su skoro prazni. Baš zato, vlasnici ugostiteljskih objekata nastoje da prilagode svoju ponudu lokalnom stanovništvu, što dovodi i do nižih cena.

- Pre ovoga nismo ni razmišljali o tome da sednemo na jedno ovakvo mesto, što zbog mnogo turista, što zbog cena, rekao je Petr Kopas, ispijajuću pivo  u skoro praznom kafiću na starom gradskom trgu. Cena piva sada je čak 4 puta manja nego ranije.

Čak oko 60% prihoda grad Prag obezbeđuje iz turizma. Baš zato nadležni nastoje da pronađu modalitet kako bi sezona ipak bila spašena. Sa određenim gubicima, ali ipak spašena.

Vlasnici ugostiteljskih objekata se dovijaju na razne načine. I dok jedni jednostavno cene vraćaju u normalu, tako da budu pristupačne lokalnom stanovništvu, drugi nastoje da čak i ponudu prilagode potrebama lokalaca.

Nadležni nastoje i da ulože potrebna sredstva za spas kulture, pa je u planu i primena vaučera za posete galerijama, muzejima i drugim znamenitostima grada, a za građane Poljske, Slovačke i Nemačke.

Video: Vučić: Molim građane da deo svojih odmora ili cele odmore provedu u Srbiji

(A.B./Telegraf.rs)