Kako u jeku pandemije korona virusa izgledaju luksuzna putovanja i ima li ih uopšte?
Sada ni novac ne pomaže
U momentu kada je svet zatečen pandemijom korona virusa, pojedini se suočavaju sa egzistencijalnom krizom i razmišljaju kako će preživeti, a pojedini razmišljaju gde će da putuju i kako će se to odraziti na njihov život. Svako iz svoje perspektive ima određene muke.
Mnogim avio kompanijama u svetu se javljaju klijenti, koji su do juče imali takozvani elite status, te bili korisnici lojaliti programa, želeći da dobiju adekvatan odgovor o tome šta će se u svetlu trenutnih događaja sa njihovim statusom desiti.
Naravno da u ovom momentu postoje mnogo važnije stvari o kojima bi trebalo da svaki pojedinac brine, to uopšte nije sporno.
Što se tiče komentara o statusu VIP putnika u avio-kompanijama, dovoljno je samo posetiti sajt bilo koje kompanije i shvatiti da im je to u ovom trenutku najmanja briga.
Letovi su u većini njih otkazani do daljnjeg. Granice među državama su zatvorene, ljudi širom sveta imaju obavezu da sede u kući. Mnogi od njih vrlo teško mogu da stignu iz jednog u drugo mesto automobilom, tako da zadržavanje elitnog statusa definitivno nije prioritet.
Ipak, mnoge avio-kompanije i hoteli se trude da ispoštuju i te klijente.
Program lojalnosti u kriznim vremenima
Najveća kriza koja je zadesila avio-industriju u svetu do sada, kako navodi CNN je bila najpre nakon rušenja kula Bliznakinja u Njujorku, a zatim kada je bila proglašena epidemija virusa SARS. Međutim, sve to nije ništa u poređenju sa trenutnom pandemijom korona virusa.
Tada su mnoge avio kompanije automatski proširivale programe lojalnosti, a istovremeno su i snižavale kriterijum za sticanje tog statusa.
Međutim, trenutno aktuelna pandemija ne može da se uporedi ni sa jednim ranijim događajem. Prosto zato što su sve zemlje sveta zahvaćene, a mnoge od njih se bore i sa ekonomskom krizom.
A ovako to izgleda u praksi
Postoji nekoliko pristupa za rešavanje statusa putnika, koji koriste program lojalnosti, a svaka avio-kompanija bira kako će reagovati. Neke od njih su omogućile svojim klijentima da trenutni status produže na period od još 12 meseci. Neke su snizile u velikoj meri kriterijume za sticanje dodatnih milja, a neke su opet pribegle ponudi specijalnih bonova, koje klijenti mogu da kupe sa popustom, te da na taj način ostanu u konkretnom programu.
Prva veća avio-kompanija koja je učinila nešto po ovom pitanju je, kako navodi CNN je Delta Air Lines. U želji da ispoštuje sve svoje klijente, omogućila je produženje statusa do 2021. godine. Članstva koja ističu do 1. marta 2020. godine su automatski produžena još 6 meseci. Svi klijenti koji poseduju Delta SkyMiles imaju mogućnost takođe da produže validnost kartica, ali i da iskoriste brojne pogodnosti koje važe samo za članove.
Kompanija United Airlines je takođe pribegla produžavanju statusa u okviru programa lojalnosti do januara 2022. godine. Isto to je učinila i kompanija Alaska Airlines, sa izuzetkom što je rok produženja do 31. decembra 2021. godine. Do kraja 2021. godine je status svojim klijentima u okviru lojaliti programa produžila i kompanija Air Canada.
Kako trenutno funkcioniše program lojalnosti u hotelima?
Grupacija Hilton hotela je 25. marta objavila da se status korinika lokajiti programa produžava do 31. marta 2021. godine. Ali su klijenti obavešteni i o tome da će biti stopirana do kraja godine mogućnost sticanja bodova u okviru tog programa.
Hoteli lanca Hajat, odnosno grupacije World of Hyatt produžavaju status članovima lojaliti programa do 28. februara 2020. godine, što važi za sve one kojima bi taj status istekao 31. marta tekuće godine. Uz to, sva neiskorišćena besplatna noćenja će članovi ovog programa moći da iskoriste u periodu od 31. decembra 2020. do kraja naredne godine.
Članovi lojaliti programa Marriott hotela su isto dobili automatsko produženje statusa do februara 2020. godine. Međutim, iz ove hotelske grupacije navode da se to ne odnosi na stanovnike Kine, Tajvana, Hong Konga i Makaa.
(A.B./Telegraf.rs)