Srpski grad koji ima najlepše suvenire: Prave ih mladi ljudi koji u srcu nose svoj grad
Upravo oni na najbolјi način mogu preneti svoju emociju prema gradu
Delić uspomena sa putovanja i boravka u Jadru, zavičaju Vuka Stefanovića Karadžića, turisti mogu da ponesu u - koferu. Dan i noć, bele i crvene ruže i magnolije koji krase beskrajni park u Banji Koviljači, kao i prepoznatljivi banjski objekti Kur-salon, Kupatilo Kralja Petra i ulazna kapija, motivi su najnovije kolekcije suvenira "Banja Koviljača u cveću", u izdanju Turističke organizacije Loznice. Gosti iz ovog kraja mogu da ponesu i delić tradicije, slavne prošlosti, kulture i pismenosti, na suvenirima čiju izradu turistički radnici Loznice smatraju značajnim segmentom promocije.
- Banja Koviljača ili kako je često nazivaju "Podrinska lepotica" ili "Kraljevska banja" je generator turizma i bila je motiv i inspiracija za četiri kolekcije suvenira u poslednje tri godine. Suveniri su složeni po kolekcijama i svaka je namenjena nekom jubileju ili novom prikazu kako grada tako i svih naših turističkih lokacija. Loznica je grad velikana, grad Vuka Karadžića i kolevka azbuke pa je iz tog razloga velika pažnja posvećena Vuku Karadžiću, njegovom rodnom mestu Tršiću i našem pismu i azbuci - kaže Snežana Perić, direktorka Turističke organizacije u Loznici.
Proces izrade suvenira nije jednostavan, jer uspomena koju će turista poneti na odlasku treba da bude reprezentativna i dostupna što većem broju ljudi. Na timu koji osmišljava suvenire je velika odgovornost da izborom teme, dizajna i predmeta koji će se proizvoditi turistima predstavi grad i njegove turističke lokalitete, a oni prepoznaju poruku koja se suvenirom šalje.
- Početak izrade suvenira je izbor teme, nakon kojeg sledi razgovor sa našim dizajnerima, koji su uglavnom završili Fakultet primenjenih umetnosti. To su mladi lјudi iz Loznice koji u srcu nose naš grad i smatramo da oni na najbolјi način mogu preneti svoju emociju prema gradu i na dizajn suvenira, a razmišlјaju tako da njihov dizajn bude interesantan generacijama koje dolaze. Nama je cilј da spojimo tradiciju, da istaknemo naše kulturno istorijsko nasleđe i da to prikažemo na jedan moderan način kako bi zadovolјili potrebe i ukuse savremenog turiste. Na kraju sledi primena izabranog dizajna na veliki broj proizvoda kako bi bili pristupačni širokoj lepezi kupaca - objašnjava direktorka Perić.
Osim turista, suvenire sa motivima zavičajnih turističkih destinacija kupuju i Lozničani da ih poklanjaju svojim prijateljima, pa tako oni često prelaze granicu Srbije.
Veliki broj suvenira sa motivima lozničkog kraja izrađuje se ručno i na tradcionalan način, ali zahvaljujući saradnji sa Fakultetom primenjenih umetnosti i Etno mrežom Srbije svaki od njih ima visoku estetsku i upotrebnu vrednost. Izrada suvenira i drugog promotivnog materijala poverava se, uglavnom, zanatlijama i privrednicima u Loznici, što je, smatraju u Turističkoj organizaciji, način da se podstiču lokalna privreda i opstanak starih zanata.
(D.Grujić)