Put do Grčke preko Bugarske je lepši, ali naporniji: Šta vas očekuje u tranzitu od Srbije do Soluna
S obzirom na to da je reč o noćnoj vožnji, prelepe krajeve Bugarske kroz koje prolazite na putu do Grčke nećete moći lepo da vidite
Otkako je polovinom aprila Grčka otvorila granice i najavila novu turističku sezonu, građani Srbije koji tradicionalno odlaze na odmor u "zemlju Helena" počeli su da pakuju kofere i kreću put omiljenih letovališta.
Iako je nedavno otvoren prelaz Evzoni preko Severne Makedonije koja državljanima Srbije od 15. juna do 15. avgusta obezbeđuje besplatnu putarinu, i dalje je u opticaju put preko Bugarske.
Put preko Bugarske do Soluna duži je oko 70 kilometara, ali treba napomenuti da je značajan deo ove deonice klasična magistrala, a ne auto-put, kao i da je deo puta ruiniran zbog radova koji su u toku.
Do Grčke se preko Bugarske ide pre svega zbog toga što granični prelaz Evzoni ne radi u noćnim satima, baš u vreme kada bi trebalo preći granicu. Za povratak je lakše organizovati put preko Skoplja, jer se grčko-severnomakedonska granica prelazi u kasnim popodnevnim, tj. ranim večernjim satima ukoliko planirate noćnu vožnju ka Beogradu ili severnije.
Preko Severne Makedonije, od Đevđelije do Beograda više nema silaska s auto-puta.
Bugarska: Put je zanimljiviji, ali teži
S obzirom na to da je reč o noćnoj vožnji, prelepe krajeve Bugarske kroz koje prolazite nećete moći lepo da vidite. A u vožnji ćete se namučiti, bar od granice do Sofije.
Upravo na ovom delu auto-put je izgrađen samo na jednoj deonici, dok se ostatak vozi magistralnim, ali veoma lošim putem, koji podrazumeva i kaldrmisane deonice, prašinu, suženja...
Čini se da su u toku veliki radovi na produženju auto-puta, međutim, za sada, mora da se koristi alternativni obilazak.
Prolazi se i malim delom kroz Sofiju, odnosno kroz njeno predgrađe i tik uz poslednje urbano naselje Ljulin. Tada počinje vožnja auto-putem sve do Blagoevrgrada.
Sledi planinska deonica magistrale, vožnje kroz šumu i pored najviših planinskih masiva na Balkanu, ali put je u dobrom stanju. U pojedinim delovima trake razdvaja čak i velika crvena štrafta, koja verovatno u zimskim uslovima doprinosi bezbednosti, jer se bela linija ne vidi od snega.
Ipak, na više mesta ugledali smo zloslutni znak "crna tačka".
Na jednom displeju stajao je broj poginulih u saobraćajnim nezgodama tokom prošle godine u Bugarskoj...
Auto-putem se, ipak, nastavlja dalje od Kresne do Kulate, a Kulata - Promahonas je integrisani granični prelaz na grčkoj strani (slično kao što je reč o Preševu na srpsko-severnomakedonskoj granici).
Put se nastavlja dalje ka Solunu vijugavim, ali dobrim auto-putem.
Zanimljive su i poruke sa elektronskih displeja koje možemo čitati duž puta.
Na primer, Grci nas podsećaju da kroz Centralnu Makedoniju (regiju) moramo da nosimo masku, a Bugari da oprezno vozimo. Naučićete i neku bugarsku reč koju vam putari upućuju, a način na koji kažu "vozi" će vas nasmejati.
Inače, put od Soluna do Evzonija u vreme kada zalazi sunce najlepša je deonica - zlatni sat dolazi na mestu gde počinju planine, a poslednji zraci sunca se promaljaju kroz brda, oblake i drvorede.
(Telegraf.rs)