Ovo je plan protokola za rad svih hotela u Grčkoj, evo šta tačno čeka goste
Okvir principa koji će se primenjivati u svim hotelima u Grčkoj, bez obzira na veličinu, broj zvezdica i vreme rada
Konačan protokol za rad hotela i smeštajnih jedinica, a koji se tiče zaštite gostiju i zaposlenih od korona virusa biće usvojen sutra, prenosi kalimera.news.
Plan koji je objavio ovaj portal je kombinacija predloga HellasCerta, hotelske komore Grčke i SETE-a. Zajedno sa odgovarajućim protokolom sektora transporta koji je HellasCert pripremio, protokol bi trebalo da bude dostavljen premijeru Kyriakosu Mitsotakisu već sutra.
Tekst protokola je predlog mera kojih grčki hotelijeri treba da se pridržavaju, a u cilju smanjenja mogućnosti prenosa zaraznih bolesti.
Ovi protokoli predstavljaju skup smernica raspoređenih po funkcionalnim oblastima. Izričito je navedeno da su ove direktive ograničene na rad hotela, dok će posebne zdravstvene protokole pripremiti vlada Grčke i medicinski stručnjaci.
Ova pravila predstavljaju okvir principa koji će se primenjivati u svim hotelima u državi, bez obzira na veličinu, broj zvezdica i vreme rada, a obuhvata različite sfere poslovanja hotela.
Transfer gostiju do hotela
Treba izbegavati rukovanje gostiju i osoba koje treba da ih odvezu do smeštajne jedinice. Prilikom prevoza gostiju, vozač mora da nosi odgovarajuću opremu i da obezbedi prirodnu ventilaciju vozila.
Ukoliko je u pitanju prevoz autobusom ili minibusom, moraju da se poštuju pravila za sigurnu upotrebu turističkih autobusa.
Prijem gostiju
Kontakt između gostiju i zaposlenih na recepciji treba da bude sveden na minimum. Ukoliko to nije moguće neophodno je poštovati stroga pravila higijene, kako bi se i osoblje i posetioci zaštitili. Na recepciji će morati da se sprovode postupci pojačanog čišćenja i dezinfekcije prostora gde boravi veliki broj gostiju, a u skladu sa tim neophodno je poštovati sledeća pravila:
- Nameštaj na recepciji mora da bude raspoređen tako da se omogući socijalna distanca
- Preporučuje se ugradnja odgovarajućeg separatora koji bi zaštitio recepcionera
- Ukoliko nema separatora, osoblje na recepciji mora da nosi odgovarajuću zaštitnu opremu
- Posetiocima mora da budu dostupna dezinfekciona sredstva
- Pult recepcije mora da bude redovno dezinfikovan
- Ključevi i kartice za otključavanje soba mora da budu dezinfikovani pri prijemu i odjavi gosta
- Vreme za prijem i odjavu gostiju će biti promenjeno (odjava gostiju do 11:00, a prijem do 15:00), kako bi se dezinfikovale prostorije i izbegle gužve na recepciji.
Preporučuje se i elektronska prijava, plaćanje karticama, kao i slanje računa i priznanica putem mejla. Gosti će moći da plate karticama sve troškove u hotelu, dok će primanje gotovine biti samo u izuzetnim slučajevima.
Hotelima je preporučeno da svim gostima obezbede biltene (u štampanoj ili elektronskoj formi) pre dolaska, ili prilikom prijave u hotel. Bilteni treba da sadrže sve propisane protokole, uslove rada svakog odeljka hotela, uslove pružanja svake usluge, kao i da se naglasi koji delovi hotela su zatvoreni. U biltenima treba da se nađu i telefonski brojevi zdravstvenih ustanova, javnih i privatnih bolnica i COVID bolnica.
Broj osoba koje koriste lift takođe mora biti ograničen.
Klima uređaji
Treba dati prednost prirodnoj ventilaciji, ukoliko je to moguće. Pre dolaska gostiju, neophodno je proveriti ispravnost klima uređaja. Klima uređaji će biti održavani i dezinfikovani redovno, a menjaće im se i filteri.
Za ventilaciju većih prostora preporučuje se korišćenje centralnih sistema klimatizacije.
Kuhinja
Posebnu pažnju treba posvetiti rastojanju između radnika u kuhinji. Ulaz u kuhinju će biti strogo zabranjem svima koji nisu kuhinjsko osoblje. U slučaju da se to ne može izbeći, gostima se mora obezbediti zaštitna oprema koja će biti dostupna na ulazu.
Pravila za restorane i barove
Posebna pravila propisana su za rad restorana:
- Broj korisnika usluge će biti ograničen
- Stolovi moraju da budu postavljeni na rastojanju od 2 metra
- Maksimalan broj ljudi za jednim stolom biće 4 na 10 kvadratnih metara. Ovo pravilo neće važiti za porodice i ljude koji došli zajedno na odmor.
- Kupci moraju da drže socijalnu distancu dok čekaju da uđu u restoran
- Da bi ovi protokoli mogli da se poštuju, neophodno je uspostavljanje sistema rezervacija ili snimanje osoba koje ulaze u restoran.
- Preporučuje se i da obroci budu služeni od strane osoblja ili u pakovanju. Pravila za služenje hrane su sledeća:
- Preporučuje se produženje radnog vremena restorana
- Program dezinfekcije restorana treba strogo poštovati. Restoran mora da bude potpuno dezinfikovan pre dolaska gostiju i nakon njihovog odlaska, kao i nakon što gost napusti sto.
- Neophodno je da postoji stanica za dezinfekciju ruku sa svim neophodnim dezinfekcionim sredstvima. Gosti će biti u obavezi da dezinfikuju ruke pre ulaska u restoran.
- Osoblje mora da bude posebno obučeno da nadgleda poštovanje pravila higijene
- Osoblje mora da nosi maske i rukavice prilikom služenja gostiju
- Upotrebu tkanina (stoljnjaka, platnenih salveta…) u restoranima treba izbegavati. Preporučeno je korišćenje stoljnjaka i salveta za jednokratnu upotrebu
Švedski sto
Posebna pravila su donesena za restorane koji koriste švedski sto. U ovim restoranima treba voditi računa o sledećem:
Gostima mora da budu obezbeđena dezinfekciona sredstva na ulazu u restoran. Osoblje će nadgledati proces dezinfekcije gostiju
Gosti mora da drže distancu prilikom uzimanja hrane sa stola
Hrana treba da bude zaštićena pleksiglasom ukoliko je to moguće
Osoblje mora da nosi rukavice i maske
Korišćenje aparata za kafu, sok i slično biće zabranjeno gostima. Osoblje sa zaštitnom opremom će služiti goste.
Room service
Preporuka je da hotel obezbedi mogućnost gostima da hranu dobiju u svojim sobama, kako ne bi došlo do pravljenja velike gužve u restoranima. Osoblje je u obavezi da koristi masku i rukavice, kao i da drži socijalnu distancu pri ulasku u sobe.
Čišćenje soba
Prilikom čišćenja soba, osoblje će morati da nosi masku i rukavice i da ih dezinfikuje pre i posle ulaska u svaku jedinicu. U skladu sa tim, neophodno je dezinfikovati i cipele. U prostorijama gde cirkuliše veći broj ljudi, treba da se primenjuju pojačani postupci dezinfekcije prema uputstvima Svetske zdravstvene organizacije. Neophodno je dezinfikovati tastere liftova, telefone, prekidače za svetlo, daljinske upravljače i kontrolne table klima uređaja, kao i metalne površine.
Kupatila treba čistiti isključivo dezinfekcionim sredstvima za kupatila. Posebnu pažnju treba obratiti na slavine, kvake, peškire, rezervoare za vodu, poklopce i prekidače.
Biće uspostavljena i posebna pravila za ograničavanje ulaska osoblja u sobe tokom boravka gostiju, kao i za ograničenje pružanja usluga.
Preporuke:
- Ukidanje svakodnevne promene posteljina i peškira
- Zamena posteljine i peškira vršiće se samo na zahtev kupca i uz dogovoreni protokol
- Ograničenje usluga čišćenja soba
- Nakon napuštanja sobe, a pre dolaska sledećih gostiju, neophodno je poštovati sledeća pravila:
- Potpuna dezinfekcija sobe. Pre nego što se soba izda sledećem gostu, mora da bude prazna 24 sata
- Detaljna dezinfekcija (npr. parnim čistačem) kupatila
Svi dekorativni predmeti poput dodatne posteljine i navlaka za jastuke moraju da se uklone iz prostorije, osim ako nisu dezinfikovani nakon odlaska prethodnih gostiju. Oni će biti dostupni gostima na zahtev.
Preporučuje se da se iz soba uklone aparati za kafu, čaj i svi proizvodi iz mini bara, a i oni će biti dostupni gostima na zahtev, ali u malim pakovanjima.
Bazeni
Hoteli su u obavezi da poštuju propisane protokole koji se tiču sistema cirkulacije, filtriranja i dezinfekcije vode u bazenu. Ukoliko je bazen u zatvorenom prostoru, najviše 2 osobe će moći da plivaju na 20 kvadratnih metara. Tuševi na bazenima moraju da budu redovno dezinfikovani, a za toalete na bazenima će važiti ista pravila koja su propisana za zajedničke toalete.
Ležaljke će morati da budu postavljene na rastojanju od 2 metra i one će morati da budu dezinfikovane pre svake upotrebe. Preporučuje se i uklanjanje tkanina sa ležaljki. Ukoliko su u pitanju platnene ležaljke preporučeno je korišćenje peškira koji će pokriti celu površinu korišćenja. Ista pravila za ležaljke primenjivaće se i na plažama.
(Telegraf.rs/kalimera.news)