Kazahstan: Prvo ga se stideli, a sada usvojili Boratov slogan za promociju turizma

Pogledajte kako izlgeda nova kampanja za promociju turizma Kazahstana

 

Foto: Tanjug/AP

Kazahstan je predstavio novu turističku kampanju u kojoj je predstavio čuvenu Boratovu krilaticu „vrlo lepo“.

Borat, izmišljeni lik kojeg glumi Sapa Baron Koen, potiče iz centralnoazijske države Kazahstan i zemlju često predstavlja kao homofobičnu, seksističku i antisemitsku.

U novoj turističkoj kampanji, objavljenoj u nedelju, mogu se videti turisti koji posećuju niz lokacija u Kazahstanu i izgovaraju Boratovu krilaticu „vrlo lepo“ u četiri klipa u trajanju od 12 sekundi.

Kairat Sadvakasov, zamenik predsednika kazahstanskog turizma, rekao je da je slogan savršeno rezimirao turistički potencijal njegove zemlje na „kratak, nezaboravan način“.

- "Vrlo lepo" nudi savršen opis ogromnog turističkog potencijala Kazahstana na kratak, nezaboravan način. Kazahstanska priroda je veoma lepa; hrana je vrlo lepa; i ljudi, uprkos Boratovim šalama, jedni su od najlepših na svetu - rekao je za Huffington Post.

- Želeli bismo da svi dođu da iskuse Kazahstan tako što će posetiti našu zemlju 2021. i kasnije, kako bi mogli da vide da je Boratova domovina lepša nego što su možda čuli - dodao je on.

Nakon objavljivanja prvog Koenovog filma o Boratu 2006. godine "Borat: Kulturno uzdizanje u Americi za pravljenje koristi slavne nacije Kazahstana" lideri zemlje bili su ogorčeni zbog načina na koji je komičar prikazao svoju naciju.

Foto: Tanjug/AP

Kazahstanska vlada je tražila u američkim medijima da se ospore iznete tvrdnje, pokušavajući da prikaže zemlju kao naprednu i modernu.

Uprkos zvaničnom negodovanju, broj izdatih viza zemlji porastao je desetostruko nakon prikazivanja filma, izvestio je AFP, što je navelo ministra spoljnih poslova zemlje Jerzana Kazihanova da zahvali Boratu na tome što je „pomogao i privukao turiste u Kazahstan“.

(Telegraf.rs)