Shvatite, avio-kompanije nemaju ništa od toga ako prioritet tokom prevoza bude zdravlje

S otvaranjem granica putnici se žale na to što su pojedini letovi puni

foto: pixabay.com

Većina letova trenutno je prazna, mada neki i dalje pojedine kompanije rade sa sličnim kapacitetom kao ranije. Upravo to navodi mnoge putnike da se zapitaju zbog čega avio-kompanije zapravo ne vode računa o njihovoj bezbednosti?

U toku prethodnog meseca su se na mnogim društvenim mrežama mogli videti postovi putnika, koji su svedočili da su letovi bili, praktično prazni. Putnici su zaista uživali u tome, jer nisu morali da brinu o obaveznom socijalnom distanciranju, a istovremeno su imali punu pažnju kabinskog osoblja.

Međutim, počela je sezona, a mnoge zemlje su otvorile svoje granice, što je dovelo do potpuno suprotnih objava, pa se sada putnici žale na to što su pojedini letovi puni. Mnogi od njih su time frustrirani, jer im se čini da avio-kompanije više uopšte ne vode računa o socijalnom distanciranju, pa tako i ugrožavaju svoje putnike.

Doktor iz Kalifronije, Itan Vajs je uz fotografiju, na svom Twitter nalogu napisao: Pretpostavljam da je kompanija United Airlines odlučila da opusti mere socijalnog distanciranja ovih dana? Svako sedište je puno u Boingu 737, prenosi New York Times.

Njegovo iskustvo nije usamljeno. Malo pre toga je još jedan Amerikanac objavio sličan post, kada se vraćao u Vašington.

Uprkos iskustvu i jednog i drugog putnika, Airlines for America navodi da je većina letova u okviru Sjedinjenih Američkih Država prazna. Tačnije, ova organizacija tvrdi da otprilike samo jedan od 12 letova ima popunjenost kapaciteta veću od 70%, iako i taj postotak može da bude viši, kako se više ljudi bude odlučivalo za putovanja.

Istina je da je na početku pandemije korona virusa bilo primetno mnogo letova, koji su bili prazni. Tada su se mnoge avio-kompanije borile da sačuvaju i to malo putnika. Rasporedi letenja su bili planirani sedmicama ranije, a svakako kompanije nisu imale precizne podatke unapred koliko će putnika biti na letu, budući da su mnogi odustajali.

Međutim, kako je vreme odmicalo, avio-kompanije su se mahom konsolidovale. Tako je na primer kompanija Delta Air Lines smanjila za oko 85% broj letova u toku tri meseca, dok je kompanija United Airlines to učinila za čak 90% letova.

Tim povodom je, industrijski analitičar i konsultant, Robert Man izjavio: To znači da su ljudi, koji je trebalo da budu na četiri odvojena leta, sada na istom letu.

Blokiranje srednjih sedišta

foto: pixabay.com

Svaka avio-kompanija je trebalo da donese odluku na koji način će da sprovede obavezno socijalno distanciranje među putnicima.

Kao jedan od predloga se pojavila ideja da središnji red sedišta bude blokiran. Međutim, odluku o tome je donosila svaka kompanija za sebe.

Neke su odlučile da to zaista učine, a neke su pronašle drugačije modalitete za socijalno distanciranje putnika.

Zbog čega su pojedini avioni puni?

Sve dok je potražnja slabija, avio-kompanije imaju mogućnost da ograniče kapacitete. Međutim, treba imati na umu da to neće trajati doveka.

Samim tim što umanjuju kapacitete, mnoge od njih će vrlo verovatno biti prinuđene da povećaju i cene karata.

Iako pojedine avio-kompanije ne uspevaju da održe obaveznu socijalnu distancu, većina ih od putnika zahteva da nose maske i da koriste preporučena sredstva za dezinfekciju. Svakako da poštuju i obaveznu dezinfekciju prostora, a u skladu sa predviđenim merama.

(A.B./Telegraf.rs)