Polemika koja je rasplamsala internet, a pravi odgovor ne postoji: Da li i vi ovo radite u avionu?
Pravi zlikovci u ovoj situaciji su same avio-kompanije, zar ne?
Putnica kompanije American Airlines podelila je javnost nakon što je objavila snimak putnika koji je sedeo iza nje i neprestano udarao njeno sedište.
Vendi Vilijams je snimila saputnika koji je sedeo iza nje na letu od Nju Orleansa do Šarlota, prenosi "Gardijan".
Nakon što joj je konstantno udarao u sedište ona je objavila snimak kako bi ga postidela na Tviteru, ali nije očekivala da će time i podeliti javnost.
Vendi kaže da je ona bila prva koja je spustila sedište. On ju je potom zamolio da podigne sedište kako bi jeo, na šta je ona pristala.
Kada je završio sa jelom, ona je ponovo spustila sedište, nakon čega je on krenuo da udara u njega. Budući da je sedeo u zadnjem redu aviona, nije imao mogućnost da spusti svoje sedište.
- Što je najgore bole me leđa od njegovih udaraca. Imam diskus herniju i zbog toga moram da spustim sedište - istakla je.
Ovaj video je izazvao desetine hiljada komentara na društvenim mrežama, i čini se da je svet podeljen. Pojedini smatraju da je muškarac bio isprovociran njenim ponašanjem. Drugi pak, da je trebalo da ima dovoljno razumevanja zbog njenog stanja.
- Ona je neobazriva i ta koja nije u pravu. Nema potrebe za debatom - napisao je jedan korisnik Tvitera.
- Ako ne treba da spuštate sedišta onda ne bi ni trebalo da postoji dugme koje to čini - dodao je drugi.
- Ljudi koji spuštaju sedišta u avionu su čudovišta. Takav čin sve govori o karakteru čoveka.
- Udara joj u sedište i pitate se ko nije u pravu? Da sam bio na njenom mestu učinio bih da bude uhapšen odmah nakon sletanja.
I komentari su se nastavljali...
Čak se i Ed Bastijan, izvršni direktor Delte, uključio u raspravu.
- Ako želite da spustite sedište, pristojno je da osobu koja sedi iza vas, pitate da li joj je to u redu. Ja nikad ne spuštam svoje sedište, ali mislim da drugi ljudi na to imaju pravo. Nikad ništa ne kažem ako neko spusti sedište ispred mene - istakao je Bastijan.
Naravno, kao i kod mnogih sličnih prepirki, situacija se mogla rešiti jednostavnom komunikacijom. Izgleda da mogućnost spuštanja sedišta podrazumeva da bilo koji putnik to može učiniti po sopstvenom nahođenju, ali imati pravo na nešto ne znači uvek da je to ispravno. Na primer, visoki ljudi znaju koliko može biti neprijatno sedeti u avionu. Oni koji imaju problema sa leđima reći će da je milosrdna opcija spuštanja sedišta ono što ih spasava od odlaska do kiropraktičara.
Iako postoji više nego dovoljno međuljudske krivice, pravi zlikovci u ovoj situaciji su same avio-kompanije, koje su dugo kovale zaveru da maksimiziraju svaki zadnji centimetar prostora kako bi dobile zaradu na štetu svojih kupaca u procesu zvanom "zgušnjavanje".
- Ljudi imaju manje mesta u sedištima, koja su i manje udobna nego ranije; i putnici reaguju na vrlo predvidljiv način - oni pobesne. Minimalna veličina sedišta može zaustaviti ove sukobe u vazduhu - za Marketvatch je izjavio Kristofer Eliot, advokat za potrošačka putovanja.
Uprkos takvim uslovima, povrh svih ostalih noćnih mora letećeg iskustva - od autoritarnog teatra sigurnosti kod kapija, do povećanja troškova i sporog uklanjanja ljubaznosti koje su nekada bile uzimane zdravo za gotovo, poput obroka i nošenja prtljaga sa sobom - nije ni čudo što ljudi jedni druge žele da "zadave".
Ali ovo nije nužno mana kapitalizma, to je suština svega. Stopa iritacije putnika je samo tačka podataka za avio-kompanije koje pokušavaju da odrede gde je linija između teškoće za kupca i maksimalnog profita.
Kapitalizam nas stavlja u poziciju jednih protiv drugih, uveravajući nas da su naši drugovi u ekonomskoj klasi odgovorni za naše sopstvene nesreće - kada to gotovo nikada nije slučaj. Moćni su oni koji prave zavere. Poput parazita isisavaju život iz nas. I dok god delimo ostatke hrane sa drugima, to ih drži podalje od našeg radara. Ako bismo ikad shvatili kako da sarađujemo u solidarnosti, zamislite koliko bismo visoko mogli da letimo.
(Telegraf.rs)