Dirigent Ben Mark Tarner: U "Fantomu iz opere" se zapravo desi jedan pravi, skladan muzičko-scenski brak

A. G.
Vreme čitanja: oko 2 min.
Foto: Nikola Tomić

Beogradska publika je u utorak uveče imala priliku da prisustvuje premijeri kultnog mjuzikla Fantom iz opere, a reakcije gledalaca nisu ostavljale mesta sumnji – ovakva produkcija se pamti! U okviru nedeljnog gostovanja u Sava Centru, predviđeno je devet izvođenja, a već nakon prve večeri postalo je jasno da Beograd voli „Fantoma“, i da mu ta ljubav – uzvraća.

U razgovoru za medije, Sofija Mekavej, asistentkinja reditelja, i Ben Mark Tarner, dirigent, govorili su o jedinstvenosti ovog izvođenja, ulozi muzike i važnosti prilagođavanja produkcije specifičnostima svake scene.

- Ovo nije samo priča o ljubavi i ljudskom iskustvu, već pre svega – priča o muzici - kaže Tarner.

- U ovoj produkciji imamo orkestar koji ne samo da svira, već i pripoveda, izražava emocije likova i vodi publiku kroz dramski tok. U ovom komadu se zapravo desi jedan pravi, skladan „muzičko-scenski brak“, i publika to i te kako prepoznaje - ističe on.

Video: Dirigent Ben Mark Tarner o Fantomu iz opere

Upravo u tome, dodaje Sofija Mekavej, leži magija ovog izvođenja:

-  Nekada će glumci igrati protiv onoga što je muzički zamišljeno, ali u našem slučaju postoji sjajan balans. Stiven, koji vodi orkestar, radi prelep posao u izražavanju emocija kroz muziku. Mi smo deo iste priče, deo istog daha, i zato je celokupni doživljaj tako snažan - objasnila je.

Jedna od specifičnosti ove produkcije jeste to što se ne igra u klasičnim pozorištima, već u velikim, često neobičnim prostorima. Beograd i njegov Sava Centar pružili su, prema rečima umetnika, idealne uslove.

- Akustika je fantastična, posebno za ovakav komad koji je toliko kinematografski. Gudači prosto pevaju u ovom prostoru, i svaki ton odzvanja sa emocijom. To je nešto što dodatno uzdiže celu predstavu - kaže Tarner.

Za umetnike iz trupe, svaki grad je prilika da se kreira posebna verzija šoua – ni jedno izvođenje nije identično, jer se scenografija i scenski pokreti prilagođavaju prostoru.

- Možda neko misli da su to izazovi, ali mi ih doživljavamo kao šansu da učinimo svaki nastup jedinstvenim. Ono što ste vi videli u Beogradu, drugačije je od Pariza ili Londona. I to je ono što nas raduje - poručila je Mekavej.

Tarner je istakao i emocionalni momenat koji ih je posebno dotakao tokom boravka u Srbiji.

- Pesma koju smo čuli od publike, spontana reakcija, osmesi, sve to govori koliko ste nas ovde prihvatili. Za nas, koji dolazimo iz Ujedinjenog Kraljevstva, to je bilo božanstveno i dirljivo - rekao je sa osmehom.

Produkcija „Fantoma iz opere“ ostaje u Beogradu još nekoliko dana, a svi koji žele da dožive magiju ljubavi, tame, moći i muzike – imaju priliku da budu deo tog sveta u još osam izvođenja.

(Telegraf.rs)