Predstavama „Bodies on the line“ i “Transformability: forever (partly musical)” počeo 17. Kondenz
Sedamnaesto izdanje Kondenza - festivala savremenog plesa i performansa otvoreno je u subotu 26. septembra izvođenjem predstave Bodies on the line” u Centru za kulturnu dekontaminaciju, a nastavljeno 27. septembra predstavom “Transformability: forever (partly musical)” u Bitef teatru.
Predstava rumunske koreografkinje i izvođačice Ioane Marchidan “Bodies on the line”, izvedena u CZKD, bavi se pitanjima otuđenosti pod pritiskom preklapajućih projekata, iscrpljenosti i potrebe sa stalnom proizvodnjom sadržaja, ali i nade i potrebe za zajedništvom koje svakodnevnu borbu za opstanak čini malo podnošljivijom. Tekst i dramaturgija nastali su u saradnji autorke predstave sa Mihaelom Michailov, muziku je uradio Alexandru Suciu, a predstavu su izveli Anca Stoica, Sergiu Dita, Varga Hunor-Jozsef, Eva Danciu i Alexandra Zavelea.
Anca Stoica je o predstavi rekla: “Radili smo na osnovu naših ličnih iskustava i protesta. Za nas kao performere je bilo značajno što smo u predstavi mogli da iznesemo kako se osećamo u vezi ovim temama, jer vrlo često nikog ne zanima šta mi imamo da kažemo. Bilo je sjajno raditi sa koreografkinjom koja vas sluša i želi da prenese javnosti kako se osećate. U Rumuniji, a verujem i u Srbiji, nezavisna scena ima puno problema i ne osećamo stabilnost, što je veoma frustrirajuće. Ne želimo samo da predstavimo sliku sjajnog plesača ili plesačice koji se zabavljaju, već i naše probleme”.
Bugarski koreograf i izvođač Willy Prager poznat je domaćoj publici po brojnim predstavama koje je izvodio u Srbiji, a ovomo prilikom predstavio se delom “Transformability: forever (partly musical)” u Bitef teatru. U pitanju je novi rad koji je nastao u okviru međunarodnog obrazovnog projekta sa mladim rumunskim i bugarskim izvođačima, na osnovama ranijeg performansa “Transformability” iz 2012. godine. Predstava polazi od filozofskog teksta Bojana Mancheva, koji razmatra odnos savremenog potrošačkog društva, sa njegovom pojačanom „performativnošću“ i plesom, u kontekstu kapitalizma i globalne tržišne ekonomije. Predstavu su izveli plesači i plesačice Eva-Maria Danciu, Mariana Gavriciuc, Nelly Georgieva, Sergiu Diță, Alexander Gochev, muziku je uradio Tian Rotteveel, a kostim Pola Popova.
O sudaru filozofije i mjuzikla kao komercijalnog izvođačkog žanra, Willi Prager je rekao: „Da, postoji sudar, ali volim sudare na sceni. U suprotnom, delo može biti dosadno, može ostati na nivou teoretske tvrdnje. Volim da radim sa pozorišnim aparatom, da se igram pozorišnom mašinerijom. U ovom konkretnom slučaju, koristio sam mjuzikl kao estetsku formu da komentarišem Mančevljev filozofski tekst o perverznom kapitalizmu. To je strategija reformulacije”.
U ponedeljak, 28. oktobra, na programu 17. Kondenza je predstava domaćeg koreografa i izvođača Igora Koruge pod nazivom “Unstable comrades”, koja će biti izvedena u Ateljeu 212 u 20:30 časova. Dramaturgiju i tekst potpisuje Dimitrije Kokanov, muziku Vladimir Pejković, a izvode je Mariana Gavriciuc, Tamara Pjević, George Alexandru Pleșca, Hunor Joseph Varga, Jakša Filipovac. U osnovi predstave su fragmentacija društva i fragmentacija pojedinaca. Predstava istražuje nasleđe kvir emancipacije kao stalnog procesa konstituisanja i izobličavanja otpora pod uticajem kako zapadnih 'liberalnih' društava tako i socijalističkih vrednosti za pravednije društvo.
Sedamnaesto izdanje Kondenza - festivala savremenog plesa i performansa održava se do 31. Oktobra, a slogan ovogodišnjeg izdanja festivala koji organizuje Stanica Servis za savremeni ples je “Znakovi (ne)sigurnosti. U slučaju opasnosti, okupimo se.” U svetu gde opasnost postaje signal ali i sredstvo za povlačenje, Kondenz bira da se okupimo, osnažimo prijateljstva i gradimo dugoročne saradnje koje festival neguje od samog početka.
(Telegraf.rs)