Na godišnjicu atentata Mihaila Obrenovića, Madlenianum koncertno izvodi dramu "Knjaz" Miodraga Ilića
Miodrag Ilić, koji je nedavno proslavio 65 godina svog bogatog umetničkog rada, je fino iznijansirao karakter mladog, prosvećenog, zaljubljenog vladara, koji se u svojoj vladavini suočava sa zaostalom, nepismenom, u blato utonulom Srbijom devetnaestog veka
Posle veoma uspele premijere u februaru mesecu, koja je izazvala veliko interesovanje kako publike, tako i medija, ponovo će se drama "Knjaz" naći pred publikom 10. juna u 20.00, na Maloj sceni Madlenianuma. Poslednje delo u nizu o znamenitim istorijskim ličnostima i srpskim vladarima Miodrag Ilić je i upriličio za scenu, izabravši muziku, projekcije koje prate svedenu scenografiju i kostime koje je odabrala Milica Bajić Đurov, dok je za video zadužen Zvonko Jelušić, dizajner zvuka je Dušan Arsikin, dizajner svetla je Srđan Jovanović. U veoma sugestivnoj glumi Nebojše Milovanović kao Kneza Mihaila, Milice Janketić kao Knjeginje Julije, Branka Jerinića kao Miloša Obrenovića, Bojana Žirovića kao Anastasa Jovanovića, Milana Cacija Mihailovića kao Dr Karla Paceka, Katarine Žutić kao Anke Konstantinović, Jelice Sretenović kao Tomanije Obrenović i mlade Ksenije Repić kao Katarine pratimo bogat unutrašnji život velikog srpskog prosvetitelja u dramatičnim istorijskim okolnostima, a koga su još zvali i Balkanski Hamlet, i koji je tragično okončao život u atentatu, 10. juna 1868. godine, pod nikada do kraja razjašnjenim okolnostima, čime se i završava ovaj komad.
Miodrag Ilić, koji je nedavno proslavio 65 godina svog bogatog umetničkog rada, je fino iznijansirao karakter mladog, prosvećenog, zaljubljenog vladara, koji se u svojoj vladavini suočava sa zaostalom, nepismenom, u blato utonulom Srbijom devetnaestog veka. Publika prati ličnu, porodičnu, društvenu i političku dramu, jednog pesnika i prosvećenog apsolutiste koji je u Srbiji uspostavio moderan društveni sistem i zakonitost i konačno oslobodio zemlju od turskog jarma. Njegovo prometejsko žrtvovanje, njegova vera i zanos, osnovni su motivi drame. Paralelno pratimo krah njegovog bračnog života sa knjeginjom Julijom i upliv u incestuoznu vezu sa mladom rođakom Katarinom, što komadu daje melodramski karakter.
Ovo neobično, „eksperimentalno“ izvođenje, plenilo je pažnju gledalaca zahvaljujući vešto komponovanom, zanimljivom dramskom predlošku autora i njegovoj jezgrovitoj režiji, kao i nadahnutom angažovanju odlične osmočlane ekipe glumaca... Dobili smo višeznačnu, emocijama prožetu predstavu impresivnog dejstva, pri čemu nikome nije zasmetalo to što su se glumci služili ukoričenim tekstom.
(Telegraf.rs)