Isailović: Triptih Infinitas je omaž starim srpskim baletima
Isailović je rekao da je "Infinitas" radio sa kolegama Mašom Kolar i Igorom Kirovim, kao tri dela, sa idejom da se oda omaž starim srpskim baletima, povodom obeležavanja 100 godina baleta u Narodnom pozorištu i Srbiji.
Koreograf Miloš Isailović je u emisiji Tanjug Reflektor govorio o svom radu na baletskom triptihu "Infinitas", nedavno izvedenom u Narodnom pozorištu u Beogradu.
Isailović je rekao da je "Infinitas" radio sa kolegama Mašom Kolar i Igorom Kirovim, kao tri dela, sa idejom da se oda omaž starim srpskim baletima, povodom obeležavanja 100 godina baleta u Narodnom pozorištu i Srbiji.
"Ptico, ne sklapaj svoja krila" je naziv Isailovićevog dela triptiha, koji se zasniva na staroj koreografiji Vere Kostić i muzici kompozitora Enrika Josifa.
"Ideja direkcije baleta (Narodnog pozorišta) je bila da se uzmu originalna muzika i libreto, a da svako od nas da neki svoj autentični koreografski pečet i da priču smestimo u današnjicu", rekao je koreograf.
Pošto je premijera njegovog dela triptiha bila 1970. godine, Isailović je pokušao da da zajedničku notu sedamdesetim i 2023. godini, kroz vlastiti potpis.
"U mom radu je rizik inspiracija. Neka nepoznata tačka koja me izbacuje iz komforne zone mi bila najveća inspiracija", dodao je Isailović.
Prema njegovim rečima, veliki izazov je bila muzika rađena "u drugo doba, kroz drugi pogled, iz drugog ugla, koju je komponovao čovek koji je rastao i edukovao se u drugo vreme".
"A ja sam druga generacija. Bio mi je veliki izazov da ostavim svoj pečat na davnu muziku. Arhaizam i savremeno doba kad se spoje, mora delikanto da se radi da bi ljudima bilo pitko", naveo je Isailović.
Kao dugogodišnji igrač i kućni koreograf, Isailović za Bitef dens kompaniju sprema novu produkciju čija će premijera biti krajem oktobra, a očekuje ga i plesna koreografija u Slovenačkom baletu, gde radi kao igrač i asistent direktora.
"Posla ima, samo treba da budete spremni na rad i da se otvorite", rekao je umetnik.
Dok je u Rusiji što se tiče odnosa prema kulturnoj baštini "vreme stalo i umetnost je i dalje snažna i podržana", Isailović je primetio da u Srbiji "imamo aktuelne teme oko ne podržavanja plesne kulture od strane ministarstva".
"Kako će biti, ne znamo. Pozorišta kao zgrade su tu, ali to treba podržati, hraniti, negovati, verovati u to. Beli balet je najlepši potpis i simbol države i glavnog grada", zaključio je Isailović.
(Telegraf.rs/Tanjug)