"Pripreme su bile izuzetno naporne": Teodora Spasić o "Gusaru" i budućnosti baleta u 21. veku
Spasić je rekla da joj je u "Gusaru" najteža bila priprema "koja je trajala poprilično dugo, skoro šest meseci".
Balerina Teodora Spasić je u emisiji Tanjug Reflektor govorila o svojoj ulozi u baletu "Gusar" Narodnog pozorišta u Beogradu.
Spasić je rekla da joj je u "Gusaru" najteža bila priprema "koja je trajala poprilično dugo, skoro šest meseci".
"Pripreme su bile izuzetno naporne u smislu vremena u sali, dok se sve ukomponovalo. Balet obiluje mizanscenima, to su uglavnom delovi više glumački nego igrački. Puno protagonista. Proces stvaranja tih momenata je trajao poprilično dugo", navela je balerina.
Prema njenim rečima, "Gusar" obiluje sa raskoši, a kolorit, scenorafija i kostimi su "izvedeni do perfekcije, do svakog detalja".
Spasić je napomenula i da "Gusar" predstavlja novost, jer je ovo njegovo prvo izvođenje za 100 godina postojanja baleta Narodnog pozorišta.
Govoreći o položaju baletskih umetnika u Srbiji, Spasić je rekla da im nedostaje medijska pažnja i da u javnosti nisu toliko zastupljeni.
"Nismo ljudima na oku ukoliko ne dođu u pozorište. Drama, glumci su u filmovima, viđamo ih u serijama i mnogo su nam bliži u odnosu na baletske umetnike", istakala je Spasić.
Upitana kako vidi budućnost baleta u 21. veku, Spasić je rekla da "klasika i prave vrednosti nastavljau da drže svoju cenu bez obzira što smo u nekom ludom vremenu sa tehlnologijama svime što nas okružuje".
Spasić je dodala da "ono pravo uvek ostaje, ima neprolaznu vrednost".
(Telegraf.rs/Tanjug)