Koreograf Aleksandar Ilić: "Nije samo stvar načina kako će se nešto tehnički prikazati, stvar je do ideje.
"Danas se koreografi utrkuju šta je inovativnost u samoj ideji da se uopšte pristupi radu i ostvari pozitivna komunikacija sa publikom", dodao je koreograf.
Koreograf Aleksandar Ilić je u emisiji Tanjug Reflektor govorio o postavljanju plesne predstave "Pepeljuga - Love Is In the Air" u Makedonskoj nacionalnoj operi i baletu u Skoplju.
Ilić je rekao da ga je preporučio za rad u Skoplju tehničar svetla Milčo Aleksandrov pre godinu dana prilikom gostovanja njegove koreografske predstave "Grand hotel".
"Pozvao je direktorku (Olgu Pango) i rekao: 'Ovo moraš da pogledaš. Sigurno će ti se dopasti'. Tako je došlo do poznanstva sa direktorkom koja je posle predstave pitala da li bih želeo da radim dečju predstavu.
Da zadržim svoju estetiku, da bude u savremenom koreografskom tumačenju", rekao je Ilić.
Prema njegovim rečima, savremena plesna igra je postala neverbalna, ali to što je neverbalna ne znači da je fizički manje tehnički zahtevna.
Ilić je istakao da naša publika dobija informacije šta su vrhunska dostignuća u savremenoj igri kroz festivale i rad mladih kolega u okviru Bitef dens kompanije.
Kada se radi savremena plesna predstava za najmlađu publiku važno je znati da su oni najteži kritičar i "ako prođete kod njih proći ćete i kod starije publike", primetio je Ilić.
"Nije samo stvar načina kako će se nešto tehnički prikazati, stvar je do ideje. Danas se koreografi utrkuju šta je inovativnost u samoj ideji da se uopšte pristupi radu i ostvari pozitivna komunikacija sa publikom", dodao je koreograf.
Ilić je istakao koa fenomen predstavu postavljenu još 2004. godine "Ko to tamo peva" Staše Zurovca koja "ima neverovatan uspeh, ovacije publike, sale su uvek pune".
"Igrao sam tu premijeru pre 20 godina. Videćemo šta će ibiti za 30", našalio se Ilić.
Pošto u septembru odlazi sa mesta direktora Kulturnog centra Beograda (KCB), Ilić je podsetio da je prihvatio taj posao jer je želeo da se preispita kao umetnik.
"Mislio sam da ću malo da se odmorim od pozorišta. Međutim susreo sam se sa novi medijem koji je daleko intenzivniji nego pozorišni život sa ogromnim brojem programa. To je zaista bio fantastičan, uzbudljiv put sazrevanja kao čoveka u menadžerskom delu kulture i da preispitam svoju umeničku praksu", objasnio je Ilić.
Govoreći o budućim planovima nakon odlaska iz KCB, Ilić je rekao da priprema predstavu sa Igorm Kirovim i Mojcom Majcen, suosnivačima Balkan dens projekta, u kojoj će se predstaviti kao autori i izvođači.
"Koliko smo zapravo iskreni prema sami sebi i umetnosti? I koliko i kad moramo da lažemo, je tema ove naše predstave", napomenuo je Ilić.
Premijera predstave "Revizor" održana sinoć na sceni Pozorišta mladih
Premijera predstave "Revizor", reditelja Petra Jovanovića održana je sinoć na sceni Pozorišta mladih u Novom Sadu saopštili su iz tog teatra.
Komedija Nikolaja Gogolja "Revizor" nastala je u koprodukciji dva novosadska teatra - Srpskog narodnog pozorišta i Pozorišta mladih, a direktorski dvojac procenio je odmah da bi ova, prva ovakva saradnja ova dva teatra, mogla da probudi neke, do sada neotkrivene umetničke potencijale dve pozorišne kuće i označi početak rađanja - za glumce i publiku - uzbudljivog umetničkog dela.
"Posle Novosadskog pozori?ta sa kojim smo imali dve koprodukcije, realizovali smo Revizora sa Pozorištem mladih. Iako nije tako često da dva teatra iz istog grada rade zajedno, mislim da će to u nekom momentu postati pravilo i nužnost i to iz preke potrebe da se razmenjuju i umetničke, glumačke energije i pogledi na pozorište generalno", istakao je direktor Drame Srpskog narodnog pozorišta Milovan Filipović.
Sa tim se slaže i direktor Pozorišta mladih Mihajlo Nestorović koji dodaje da je ovaj poduhvat pravo osveženje i sasvim prirodna stvar.
"Moram priznati, da svi mi, kao učesnici u toku procesa rada na predstavi Revizor, nismo ni obraćali pažnju na to, ko je iz kog pozorišta, da li će raditi tehničar iz SNP-a ili iz Pozorišta mladih, šta je čiji zadatak i slično. A, čekalo se na to 90 godina. Otuda ovu važnu predstavu i ovaj trenutak, s pravom nazivamo istorijskim", istakao je Nestorović.
Reditelj Petar Jovanović ocenio je da s distance od skoro 200 godina prepoznajemo identične modele ponašanja, kao i da smo i dalje "ista životinjska vrsta" koja smo bili tada.
"Mi smo zaglavljeni u paralelnom vremenu, nije nam jasno u kojem vremenu živimo: zaglavljeni smo u prošlosti, a budućnost nam neminovno dolazi. Revizori su zaposeli sve, bez nade da se mogu istrebiti. Korupcija je zacementirana kao način dolaska do višeg položaja, naročito do onog koji određenoj osobi po njenom znanju i sposobnostima ne pripada. Korupcija je definitivno ključna reč ovog vremena. U nju tonemo sve dublje i dublje, i pitanje je kako će se rešiti ta civilizacijska enigma današnjice", istakao je Jovanović.
Glumačku ekipu predstave "Revizor" čine Darko Radojević, Strahinja Bojović, Tijana Maksimović Bošnjak, Emilija Milosavljević, Ervin Hadžimurtezić, Jovana Stipić Radošević, Marija Radovanov, Marko Savković, Danilo Milovanović i Aleksandar Milković.
(Telegraf.rs/Tanjug)