Počeo 27. Jugoslovenski pozorišni festival u Užicu: Izvedena predstava "Rolerkoster" Ateljea 212

Druge festovalske večeri publika će imati priliku da gleda Jugoslovensko dramsko pozorište iz Beograda i ''''Čudo u Šarganu'''' Ljubomira Simovića, a u režiji Jagoša Markovića

Printskrin: Tanjug

Predstavom "Rolerkoster" Ateljea 212 iz Beograda počeo je 27. Jugoslovenski pozorišnji festival „Bez prevoda“ u Užicu, a narednih dana za nagradu Ardalion takmičiće se još šest najboljih pozorišnih predstava iz produkcije Srbije, Hrvatske, Crne Gore i BiH/Slovenije.

"Nekada davno, jako davno, bio sam u jednoj zemlji dalekoj pozorišno dete, tu zemlju smo zvali Jugoslavija, osećanje pripadnosti koje je počivalo jednako na Zagrebu, Sarajevu, Beogradu i Skoplju, gde su reči sloboda, bratstvo jedinstvo i ravnopravnost predstavljali sistem vrednosti u koji smo verovali, svet u kom smo se radovali i od kog smo očekivali bolju budućnost - to osećanje je za mene sasvim pouzdano i trajno i zato volim užički festival", rekao je scenograf Radivoje Dinulović otvarajući festival.

Druge festovalske večeri publika će imati priliku da gleda Jugoslovensko dramsko pozorište iz Beograda i ''''Čudo u Šarganu'''' Ljubomira Simovića, a u režiji Jagoša Markovića.

Printskrin: Tanjug

Trećeg dana na repertoaru je „Eićmann u Jeruzalemu“ Zagrebačkog kazališta mladih u režiji Jerneja Lorencija.

Domaćini, Narodno pozorište Užice, nastupiće četvrte festivalske večeri sa predstavom „Mesec (dana) na selu“, po tekstu Ivana Turgenjeva i u režiji Milana Neškovića.

Pozorište Prijedor i Gledališče Koper postavljaju na užičke pozorišne daske u subotu predstavu po tekstu Gorana Vojnovića “Jugoslavija, moja otadzbine“ u režiji Marka Misirača.

U nedelju je na repertoaru „Bez portfelja“ Gradskog požorišta Podgorica i Festivala Barski ljetopis, po tekstu Stevana Koprivice i u režiji Branislava Mićunovića.

Poslednje festivalske večeri Narodno pozorište Beograd izvešce Tolstojev „Rat i mir“, za koji režiju potpisuje Boris Liješević.

Printskrin: Tanjug

Festival se održava pod sloganom „Parče hlaba, parče neba“, a njegovom otvaranju prethodila je tradicionala izložba najboljih fotografija Radovana Baje Vujovića nastalih na prethodnom festivalu i nastup Gradskog hora "Glas".

"Želim da se zahvalim svima koji su utemeljili ovaj Jugoslovenski pozorišni festival "Bez prevoda" koji nas vraća u jednu drugu epohu, možda bolju, mnogi ne pamte, a neki pamte. Pozorište je čudesna iluzija koja je stotine miliona ljudi obuzela, ona je svet mašte, imaginacije, fantazije", rekao je, otvarajući izložbu, istoričar umetnosti i publicista Dragiša Milosavljević.

"Eichmann u Jeružalemu", najbolja predstava na JPF u Užicu

"Eichmann u Jeružalemu" Zagrebačkog kazališta mladih najbolja je predstava 27. Jugoslovenskog pozorišnog festivala “Bez prevoda” koji je dodelom nagrada sinoć okončan u Užicu.

Ardalion za najbolju režiju pripao je režiseru ove predstave Jerneju Lorenciju.

Kako je stručni žiri objasnio, predstava "Eićmann u Jeruzalemu" je najbolja zbog "hrabrog i beskompromisnog istraživačkog i analitičkog pristupa i postupka koja dovodi do suočavanja sa dubokim posledicama Holokausta koje dosežu do današnjih dana, a posebnu vrednost čini sadržajna, stilska i poetička celovitost svih segmenata predstave, dok je režiser na delikatan, slojevit i snažan rediteljski postupak stvorio duboku emotivnu i otrežnjujuću predstavu"

Ardalion za najbolju žensku ulogu dodeljen je ravnopravno Katarini Bistrović Dervaš, Miji Melćer i Luciji Šerbedžiji za stvaralački angažman i nadahnutu, svedenu i preciznu kolektivnu glumačku igru u “Eićmann u Jeruzalemu”, a ravnopravno je dodeljen i Ardalion za najbolju mušku ulogu Dadu Chosiću, Franu Maškovicu, Pjeru Meničaninu, Rakanu Rushaidatuu i Vedranu Živoliću za stvaralački angažman i nadahnutu, svedenu i pereciznu kolektivnu glumačku igru.

"Jasno je da je jedna predstava izašla u prvi plan u odnosu na sve to što smo gledali, jer specifična situacija je nastala u tome da ravnopravno delimo nagrade i to mi se čini da je iskorak u onome što je bio uobičajen pristup do sada, a to smo uradili, jer smatramo da bi bilo nepravedno i neistinito naglašavati neke od autorskih doprinosa u jednom duboko kolektivnom činu", rekao je predsednik stručnog žirija Radivoje Dinulović.

Ardalion za najbolju scenograqfiju dodeljen je Andreji Rondović za predstavu "Mesec (dana) na selu" u produkciji Narodnog pozorišta Užice za koncept i artikulaciju scenskog prostora koji značajno doprinose poetici predstave i glumačkoj igri, dok je za epizodnu ulogu nagrađen Igor Borojević za ulogu Islajeva, za snažan i emotivan glumački izraz, a specijalnom nagradom Jelena Mijović za konsekventno i savremno dramaturško tumačenje klasičnog dramskog teksta.

Nagrada Ardalion za najbolju kostimografiju dodeljena je Bojani Nikitović za predstavu "Rart i mir" Narodnog pozorišta Beograd, za složeno rešenje koje objedinjava epohu i savremeni kostim.

Ardalion za najboljeg mladog glumca i nagrada Politike "Avdo Mujčinovic" dodeljena je Teodoru Vinčiću za ulogu robota Šile u predstavi "Rolerkoser" Ateljea 212 iz Beograda za autentičan, studiozan i ekspresivan glumački pristup.

Publika je najvišu ocenu, 4,84 od mogućih 5, dala predstavi po Tolstojevom tekstu "Rat i Mir" Narodnog pozorišta Beograd, a u režiji Borisa Liješevića.

Ovogodišnji 27. JPF odigravao se pod sloganm "Parče hleba, parče neba".

Video: Počeo 27. Jugoslovenski pozorišni festival u Užicu: Izvedena predstava Rolerkoster Ateljea 212

(Telegraf.rs/Tanjug)