Snažan aplauz za Miloša Bikovića: Premijera predstave koju je čuveni Breht dorađivao 37 godina
Pod novim upravnikom, rediteljem Jugom Radivojevićem, BDP je za kratko vreme iznedrilo nove predstave u “čitanju” regionalnih reditelja, koji su ili nikada pre, ili retko kada stvarali u prestonici Srbije
Premijera veoma očekivane predstave “Baal” prema drami Bertolta Brehta, a u režiji gosta iz Slovenije Diega de Bree, održana je sinoć pred punim gledalištem Beogradskog dramskog pozorišta, koliko to dozvoljavaju mere usled pandemije.
Publika je snažnim aplauzom pozdravila Miloša Bikovića u glavnoj ulozi, koji se ovim projektom nakon nekoliko godina ponovo vraća na beogradsku pozorišnu scenu sa novom ulogom, a u prvim redovima je bila i ministarka kulture i informisanja Maja Gojković.
Pod novim upravnikom, rediteljem Jugom Radivojevićem, BDP je za kratko vreme iznedrilo nove predstave u “čitanju” regionalnih reditelja, koji su ili nikada pre, ili retko kada stvarali u prestonici Srbije.
Takav je i slovenački umetnik Diego de Brea, jedan od uspešnijih i cenjenijih u poslednje dve decenije, koji je sa ansamblom pretežno mladih glumačkih pojačanja BDP-a stvorio neobičnu, energičnu i potresnu predstavu, baziranu na čak pet verzija komada “Baal” nemačkog pisca.
Antologijski autor Breht je u rasponu od 37 godina dorađivao svoju kompleksnu, višeslojnu i veoma mučnu dramu, koja je na kraju imala rezultat kao da je u pitanju čitava serija od pet epizoda na istu ili sličnu temu, u jednoj celini.
Reditelj je zapravo spajao svih pet verzija te drame, oslanjajući se na poslednju varijantu, i onda je uklapao koliko je mogao da bude pratljivo i da se ne odluta previše u različite stilove.
Protagonista se nalazi u nekom nedefinisanom vremenu i prostoru, odnosno može da se dešava bilo kada i gde, što je univerzalna postavka, koja u tumačenju reditelja sklonog eksperimentisanju ne nudi mnogo nadu u bolje sutra, već je smrt - jedini izlaz.
Centralna figura drame je Baal, naslovni anti-heroj, koga igra Biković, trenutno apsolutno najveća filmska zvezda u Srbiji, sa ozbiljnom karijerom u Rusiji, gde uveliko dobija glavne uloge u visokobudžetnim projektima.
Biković je blistao u prethodnim projektima svog matičnog teatra, najpre kao junak drame “Kad su cvetale tikve”, a briljirao je i kao grubijan i negativac u komadu “Palilulski roman” Branislava Nušića.
Priča o izgubljenom ljubitelju žena, pesniku, hedonisti, u stilu izvitoperene verzije Kazanove ili Don Žuana, vodi publiku na mučno putovanje kroz svoju paklenu dušu, um, emocije, patnju, nezadovoljstvo, obimnu depresiju, i sa velikim porivom da povređuje druge oko sebe, oba pola.
Ipak, koliko god voleo žene, toliko ih i mrzi, ne libi se da čini nasilje nad njima, koje vodi u razne posledice, a opet i ne može bez njih, i nezaustavljiv je u rušenju tuđe sreće, drugih brakova ili emotivnih veza, bez imalo griže savesti, zastrašujuće brutalno.
Osim Bikovića, glumački su se istakli Jana Milosavljević, Maja Ranđić, Vanja Nenadić, Miodrag Radonjić i Dunja Stojanović.
(Telegraf.rs)