Predstave u zatvorenim salama od septembra? Vladi Srbije predložene preporuke za rad pozorišta
U pitanju su samo preporuke, a sva pozorišta su slobodna i samostalno treba da odluče, u skladu sa svojim mogućnostima, kada će početi pozorišnu sezonu u salama
Sekretarijat za kulturu grada Beograda, uputio je danas Kabinetu Predsednika vlade Republike Srbije predlog mera i preporuka za nastavak rada pozorišta u zatvorenim salama u toku pandemije virusa Covid-19 već od septembra, prenosi Blic.
U toku jučerašnjeg dana, ovaj predlog preporuka i mera poslat je svim direktorima beogradskih pozorišta, Narodnom pozorištu u Beogradu i privatnim pozorištima na razmatranje i promišljanje. U pitanju su samo preporuke, a sva pozorišta su slobodna i samostalno treba da odluče, u skladu sa svojim mogućnostima, kada će početi pozorišnu sezonu u salama. Ove preporuke treba samo da im pomognu da bezbedno organizuju svoj rad.
Ovo je predlog mera:
1. Vidljiva obaveštenja. Na ulazu u prostor pozorišta ili neposredno posle ulaska na vidljivom mestu postaviti obaveštenja o bezbednosnim merama, o obavezi pridržavanja opštih higijenskih mera i mera fizičke udaljenosti u skladu s preporukama Zavoda za javno zdravlje.
2. Merenje telesne temerature. Beskontaktnim termometrima na samom ulasku u zgradu pozorišta svakom pojedinačnom gledaocu. Na službenim ulazima u zgradu pozorišta svim zaposlenima i izvođačima.
3. Maske za lice. Obavezno korišćenje maski za lice ili medicinskih maski tokom ulaska, boravka i izlaska iz prostora pozorišta, osim kod glumaca i izvođača za vreme igranja predstave.
4. Fizička udaljenost. Za sve vreme boravka u zatvorenim prostorima, uključujući dolazak i odlazak, preporučuje se održavanje fizičke distance između učesnika (posetilaca, izvođača i zaposlenih) od 1,5 metara. Razmak od 2 metra preporučuje se između, i od, izvođača pevačkih deonica i muzičara duvačkih instrumenata. Preporučuje se razmak od najmanje 2 metra između publike i izvođača na sceni.
5. Veličina prostora. Organizacija pozorišnih predstava i programa moguća je isključivo u prostorima koji mogu da zadovolje tehničke i bezbednosne uslove u kojima se može poštovati propisana fizička distanca prilikom ulaska, izlaska kao i kretanja i boravka u prostoru. (Preporuka da se sve predstave igraju u velikim salama ukoliko pozorište ima više sala)
6. Ograničenje ukupnog broja posetilaca. Najveći broj posetilaca koji mogu istovremeno boraviti u svim prostorima, uz poštovanje preporučene fizičke udaljenosti od 1,5 metra, prema kriterijumu 4 m2 bruto površine po gledaocu. (Naš predlog je jedna trećina ukupnog kapaciteta sale)
7. Označavanje mesta za sedenje. Preporučuje se da se unapred označe sva mesta za sedenje međusobno udaljena najmanje 1,5 metar, kao i da se ograniči ulazak najviše onoliko posetilaca koliko ima označenih mesta. Za članove porodica mogu se organizovati i posebna mesta (Sedišta jedno do drugog).
8. Prodaja i kontrola ulaznica. Preporučuje se omogućavanje i podsticanje onlajn prodaje ulaznica sa kojima će gledaoci direktno ulaziti u prostor. U slučaju potrebe za blagajnama i fizičkom prodajom ulaznica preporučuje se postavljanje zaštitne pregrade između blagajnika i posetilaca, kao i osiguravanje bezkontaktnog plaćanja. Blagajnicima i osobama koje kontrolišu ulaznice preporučuje se nošenje maski i rukavica.
9. Redosled ulaska i izlaska. Gledaoci treba da ulaze u pozorište bez zadržavanja i grupisanja, najkraćim putem do svoga mesta u gledalištu. Preporučuje se da gledaoci ulaze jedan po jedan uz kontrolu i pratnju razvodnika, tako što prvi koji ulazi zauzima najudaljenije mesto u gledalištu, gledajući od ulaza, i tako po redu. Preporučuje se razmak među gledaocima od najmanje 1,5 metra kod ulaska, kretanja i izlaska. Preporučuje se da se izlazak gledalaca organizuje tako što će izlaziti jedan po jedan i to tako što će prvi izlazi gledalac najbliži izlazu. Publiku treba podsetiti da i posle završetka programa drže razmak, da se ne zadržavaju u grupama i ne ostvaruju bliske kontakte jedni s drugima. Preporučuje se da se reguliše izlazak izvođača uz poštovanje mera fizičke udaljenosti, najbolje odvojeno, jedan po jedan, uz izbegavanje susreta s publikom. (Naša preporuka je da sedišta budu nenumerisana)
10. Maksimalna zaštita publike i zaposlenih. Prilikom interakcije s publikom zaposleni treba da koriste zaštitnu masku koja prekriva nos i usta. Treba im stalno biti na raspolaganju dezinfekcijsko sredstvo kojim će redovno dezinfikovati ruke.
11. Izvođenje predstave. Predstave se izvode u kontinuitetu bez pauze. Ukoliko je neophodna pauza zbog tehničkih promena, preporučuje se da publika ostane na svojim mestima u sali.
Preporučuje se izbegavanje neposrednog fizičkog kontakta uvek kada je to moguće. Posle predstave korišćenu rekvizitu i ostalu opremu potrebno je dezinfikovati. Posle predstave preporučuje se da izvođači presvlačenje i tuširanje obave u što je moguće kraćem vremenskom periodu, poštujući mere fizičke distance. Кad god je to moguće, tuširanje se obavlja kod kuće.
12. Кorišćenje toaleta za publiku. Prema propisanim merama fizičke distance i kapaciteta toaleta (po kriterijumu 4 m2 bruto površine po gledaocu). Pozorište je dužno da organizuje službu razvodnika tako da isprate svakog gledaoca do toaleta i nazad do sedišta u gledalištu.
13. Evidencija zaposlenih i izvođača. Preporučuje se svakodnevno vođenje evidencije zaposlenih i njihove prisutnosti na radnom mestu (po smenama), kao i evidencije glumaca, izvođača i celokupnog umetničkog i tehničkog tima na svakoj predstavi radi lakšeg praćenja kontakata u slučaju eventualne pojave zaraze virusom SARS-CoV-2. Za potrebe vođenja evidencije prikupljaće se osnovni podaci: ime, prezime i broj telefona. Evidenciju je nužno čuvati 14 dana. Preporučuje se održavanje predstava sa izvođačima i zaposlenima koji su navedeni u evidenciji.
Svojim potpisom izvođači i zaposleni potvrđuju da su izmerili telesnu temperaturu, da ona nije viša od 37,2°C, da se osećaju dobro, da nemaju članove domaćinstva koji su u samoizolaciji, da nisu u proteklih 14 dana imali kontakt sa osobom zaraženom SARS-CoV-2 virusom i da nemaju nijedan od sledećih simptoma: temperatura, kašalj, nedostatak vazduha, bol u grlu, curenje iz nosa ili gubitak čula ukusa.
14. Pojačana higijena prostora. Klima uređaji, uređaji za grejanje, i ventilaciju. Opšta preporuka za unutrašnje prostore je provetravanje otvaranjem prozora, a manje korišćenjem sistema za ventilaciju. Pri korišćenju sistema za ventilaciju treba posebno obratiti pažnju na stanje filtara i održavanju pravilne brzine promene vazduha u zatvorenom prostoru. Tehnička služba je u obavezi da prema kapacitetu ventilcionog sistema obezbedi odgovarajuće vreme za obnovu vazduha u objektu. Preporučuje se ventilacija s povećanim procentom spoljašnjg vazduha koji cirkuliše u sistemu, kao i način rada bez recirkulacije kako bi se podsticala obnova vazduha, što smanjuje koncentraciju potencijalno zaraznih čestica.
Čišćenje prostora. Često dodirivane površine kao što su ručke na vratima, ručke na prozorima, radne površine, rukohvati, slavine u toaletima, vodokotlići, prekidači za struju, zvona na vratima, dugmad u liftu, kao i druge dodirne površine koje koristi veći broj osoba neophodno je dezinfikovati pre početka i na kraju svake predstave i programa, a najmanje dvaput dnevno. Pri planiranju repertoara, potrebno je osigurati dovoljno vremena za ulazak i izlazak publike, a u slučaju dva uzastopna događaja omogućiti dovoljno vremena za čišćenje i dezinfekciju prostora.
U ponedeljak, 17. avgusta, biće održan sastanak svih direktora sa predstavnicima Grada, Kriznog štaba i Zavoda za javno zdravlje kada će se razgovarati o mogućim sugestijama i primeni ovih mera i preporuka na svako pojedinačno pozorište.
(Telegraf.rs)