Opera je ponovo u modi! Najveći tenor današnjice Jonas Kaufman prvi put nastupa u Srbiji
U moru priznatih i poznatih vokalnih umetnika koji nastupaju na najvećim svetskim operskim scenama, malo je onih koje i profesionalni kritičari i publika jednoglasno i neupitno nazivaju najboljima. Austrijsko-nemački tenor Jonas Kaufman jedan je od njih. On je čest gost kultnih scena, poput njujorškog Metropolitena, milanske La Skale, londonskog Kovent gardena, Pariske opere, Bečke opere i drugih, a ove jeseni po prvi put nastupiće u Beogradu, u legendarnoj Plavoj dvorani obnovljenog Sava Centra.
Ekskluzivnim koncertom Jonasa Kaufmana 1. oktobra u Sava Centru svečano će biti otvorene 56. Beogradske muzičke svečanosti – BEMUS, najznačajniji domaći festival umetničke muzike. Kaufman će pevati u pratnji Vojvođanskog simfonijskog orkestra, pod upravom nemačkog dirigenta Johana Ridera, čestog Kaufmanovog saradnika.
Na repertoaru beogradskog koncerta naći će se nezaboravne operske arije Kavaradosija (Pučini, Toska), Don Hozea (Bize, Karmen) i drugih poznatih heroja, dok će drugi deo koncerta biti posvećen najlepšim numerana filmske muzike Enija Morikonea, Lenarda Bernštajna i drugih, koji je Kaufman objavio na svom prošlogodišnjem albumu „Moji filmovi, moji snovi“ („The Sound of Movies”).
Kolege i kritika Kaufmana opisuju kao ekstrovertnog i neposrednog čoveka, punog talenta, strasti, elana i životne energije, a njegov glas kao raskošan, specifičnog tembra i izuzetnog raspona kojim oblikuje suptilne emocije operskih libreta i partitura. To mu omogućava da sa podjednakim uspehom tumači najraznovrsnije role, svejedno da li izrastaju na lirizmu Verdija i Pučinija ili Vagnerovoj dramatičnoj epici. U tumačenju uloga pomaže mu perfektno poznavanje i izgovor italijanskog, francuskog i engleskog, uz maternji nemački jezik. Kaufmanov scenski dar počiva i na potpunom predavanju ulogama i fantastičnim transformacijama, te je njegovo vokalno umeće na sceni osnaženo i glumačkom interpretacijom sa predanošču koja, po mišljenju kritičara, “kod gledalaca izaziva utisak da (Kaufman) to delo izvodi poslednji put”.
Na nepreglednoj listi uloga koje je ostvario na svim velikim svetskim operskim scenama u poslednje dve decenije, nalaze se Otelo, Verter, Don Karlos, Don Hoze, Andre Šenije, Florestan, Parsifal, Loengrin i mnoge druge, a u prošloj sezoni ostvario je svoj san da se nađe u ulozi Tanhojzera, nastupivši na Uskršnjem festivalu u Salcburgu. Samo u ovoj sezoni odigrao je više puta Verdijevog Otela, nastupio u Bečkoj državnoj operi u novoj postavci Pučinijeve opere Turandot, pevao kao Mario Kavaradosi u Pučinijevoj Toski. U ovoj godini obeležavanja stogodišnjice Pučinijeve smrti, Kaufman predstavlja svoj najnoviji disk pod nazivom “Pučini: Ljubavne veze” (“Puccini: Love affairs”) koji je snimio sa najvećim operskim umetnicama današnjice, među kojima su Ana Netrepko, Asmik Grigorjan i Sonja Jončeva.
Kao svaka velika operska zvezda, od Enrika Karuza, Maria Lance i Marije Kalas, do Lučana Pavarotija i Plasida Dominga, Kaufman vraća operi sjaj minulih vekova, kada je ona, pored „uživanja“ u umetničkom delu i interpretaciji, imala značaj prvorazrednog društvenog događaja i elitne svečanosti.
Beogradske muzičke svečanosti, BEMUS, opravdaće svoj naziv u punom smislu tih reči, podariti publici prisustvo svetkovini u čast muzike i učiniti da se Beograd nađe u grupi velikih svetskih centara koji su imali zadovoljstvo da prisustvuju Kaufmanovom neponovljivom umeću i njegovim interpretacijama večnih melodija.
Ulaznice za ovaj izvanredni umetnički događaj mogu se kupiti na svim prodajnim mestima Ticket Vision i preko online platforme tickets.rs.
(Telegraf.rs/PR)