Nagrada festivala NIšvil pripala predstavama "Kendi" i "Veliki spektakl" smaka sveta

V. Đ.
Vreme čitanja: oko 1 min.

Nakon šest odgledanih predstava u takmičarkom programu Nišvil džez pozorišnog festivala odluku je doneo jednoglasno žiri u kome su bili Franko Ungaro, Nataša Gvozdenović i Ana Tasić

Foto: Pixabay

Nagrada za najbolju predstavu festivala Nišvil pripala je ravnopravno "Kendi“ pozorišta Zlatni Jelec iz Severna Makedonija i "Veliki spektakl smaka sveta“ Teatra En Vol iz Italije, saopštili su danas organizatori.

Nakon šest odgledanih predstava u takmičarkom programu Nišvil džez pozorišnog festivala odluku je doneo jednoglasno žiri u kome su bili Franko Ungaro, Nataša Gvozdenović i Ana Tasić, navedeno je u saopštenju.

Žiri je ocenio da se predstava "Kendi“ izdvojila "istinitošću koja daje nadu u mogućnosti savremenog pozorišta, naročito zato što su ga stvorili mladi glumci čija je energija nesvakidašnje razorna, posvećena, i zarazna".

"Oni povremeno prelaze granicu između izvođača i gledalaca, i nas uvlačeći u prostor igre, što nas čini svesnijom, angažovanijom publikom, a to je naročito važno jer je reč o društveno važnoj, i osetljivoj temi", rećeno je u odluci žirija.

Kako je navedeno, predstava "Veliki spektakl smaka sveta“ u "neobično raskošnom i magičnom obliku, daje scenski atraktivan odgovor na stanje planete Zemlje, pred kolapsom, zbog prekomernog materijalizma i pohlepe".

"Izvođači su nas osvojili svojom autentičnošću, zadivljujućim pokretima tela koji zapravo predstavljaju ples, gracioznu igru postojanja, odgovor umetnosti na prinuđenost življenja na đubrištu civilizacije", naveo je žiri.

Iz Nišvila je dodatno da je Nagrada za najbolje korišćenu muziku dodeljena predstavi "Tuđe cipele (mesto gde stanuje empatija)“, u britansko-srpskoj koprodukciji.

"Virtuozna, precizna i omamljujuća muzika Nišvil benda u predstavi organski je povezana sa celinom višeslojnog, delikatno promišljenog izraza", istakao je žiri.

Uz žaljenje što dve planirane predstave nisu odigrane, žiri je ocenio da su sve produkcije u "žanrovski hibridnim oblicima, između dramskog i muzičkog izraza, teatra pokreta, savremenog plesa i video performansa, angažovano istraživale osetljive i važne društvene teme".

Žiri je dodao da su predstave time dokazala "da letnji festivali jesu i prostori kritičkih suočavanja".

(Telegraf.rs/Tanjug)