"Madam Baterflaj" - spektakl za kraj filharmonijske sezone
Svetskim solistima poput Zarine Abaeve, Hijone Kim, Eduarda Aladrena i Mandle Mndebelea, pridružuju se domaće snage u sporednim ulogama, kao i Hor RTS, baletski igrači, a celokupna produkcija broji gotovo 150 učesnika
U toku su poslednje pripreme za operski spektakl Beogradske filharmonije i poluscensko izvođenje Pučinijeve “Madam Baterflaj”, pod palicom Gabrijela Felca u petak 7. i u nedelju 9. juna (Kolarac, 19 časova).
Svetskim solistima poput Zarine Abaeve, Hijone Kim, Eduarda Aladrena i Mandle Mndebelea, pridružuju se domaće snage u sporednim ulogama, kao i Hor RTS, baletski igrači, a celokupna produkcija broji gotovo 150 učesnika.
Grandiozni filharmonijski jubilej kruniše ekstravagantna postavka ali i intimno ispričana tragedija majke, supruge i ljubavnice. Čuvenu rolu Ćo-Ćo San tumači Zarina Abaeva, lirsko-dramska sopranistkinja koja je prema mišljenju kritičara jedna od najizuzetnijih umetnica svoje generacije. Filharmonijska publika kao i ljubitelji operskog repertoara, prvi put će imati priliku da čuju umetnicu koja redovno nastupa na mestima poput Pariske filharmonije, Elbfilharmonije u Hamburgu, Koncerthausa u Beču, Filharmonije u Kelnu.
U specifičnoj režiji Aleksandra Nikolića, koji će ponovo od minimalnih uslova za scensko izvođenje napraviti maksimalno iskustvo u dočaravanju atmosfere Japana na početku 20. veka. Publika će postati deo opere jer će se radnja, kao i prikaz sukoba dva sveta, Istoka i Zapada, dešavati oko nje.
“Prava opera je umetnost sinteze - magija muzike, teksta, pokreta, svetla, mraka, živog prostora. Ona je ritual koji nas vodi u duhovni i emotivni trans. Umesto ‘predstave’ Filharmonija će svojom ‘Madam Baterflaj’ publici ponuditi ‘iskustvo’. U operskim predstavama u pozorištu ne možemo da osetimo more preko kojeg otplovljava i doplovljava Pinkertonov brod, ne možemo da sedimo u vrtu Ćo-Ćo San u koji silazi boginja Meseca, ne možemo da vidimo orkestar koji stvara magičnu atmosferu, niti oko nas mogu da lete ptice u luci Nagasaki. Filharmonija će ponuditi publici iskustvo koje nije pokušaj realnosti, već koje je stvarnije od realnosti”, rekao je reditelj Aleksandar Nikolić.
Velika ekipa učestvuje u produkciji ova dva muzička događaja, poput scenografa, pirotehničara, garderobera, kostimografa, šminkera i mnogih drugih koji pomažu da Madam Baterflaj bude pravi spektakl za kraj filharmonijske sezone. Zbog velikog interesovanja za poluscensko izvođenje Pučinijevog remek-dela, dodato je izvođenje 9. juna za koje su ulaznice u prodaji na blagajni Beogradske filharmonije kao i onlajn.
(Telegraf.rs)