Afroameričko veče u Beogradskoj filharmoniji
Zajedno sa pijanistkinjom Dženibom Kane-Mejson, orkestar prvi put izvodi klavirski koncert kompozitorke Florens Prajs, kao i delo mladog savremenog afroameričkog kompozitora Karlosa Sajmona
Pod palicom Hauarda Grifitsa, Beogradska filharmonija izvodi program u znaku afroameričke muzike u petak 1. marta (Kolarac, 20 časova). Zajedno sa pijanistkinjom Dženibom Kane-Mejson, orkestar prvi put izvodi klavirski koncert kompozitorke Florens Prajs, kao i delo mladog savremenog afroameričkog kompozitora Karlosa Sajmona.
“Muzika nema granica, preliva se i povezuje različite kulture i stilove. To je misija koju je Beogradska filharmonija toliko puno dokazala svojim konceptima uz izvođačku izuzetnost koja pomera sve granice. Beogradska filharmonija je divan orkestar koji definitivno zaslužuje bolje. Ona daje svetlost koja treba da se slavi i neguje što zahteva finansijsku podršku i novu koncertnu dvoranu, dostojnu ovog vanserijskog ansambla”, rekao je dirigent Hauard Grifits, čest gost Beogradske filharmonije.
Neobično filharmonijsko veče biće puno premijera na domaćem terenu: prvi put u Srbiji će publika čuti delo mladog savremenog afroameričkog kompozitora Karlosa Sajmona, nominovanog za Gremi nagradu, kao i prve priznate afroameričke kompozitorke Florens Prajs, Koncert za klavir i orkestar, sa mladom britanskom zvezdom Dženibom Kane-Mejson.
Jedan od najtraženijih mladih američkih kompozitora, Karlos Sajmon, piše ostvarenja u rasponu od koncertne muzike za velike i male ansamble do filmskih partitura, sa uticajima džeza, gospela i neoromantizma. Kao sin afroameričkog sveštenika, odrastao u porodici u kojoj se slušao samo gospel, Sajmon je izgradio specifičan umetnički izraz, duboko ukorenjen u potrazi za socijalnom pravdom i društvenom i rasnom jednakošću. Beogradska filharmonija izvodi njegovo delo pod nazivom “Sudbina sada pobeđuje”.
Beogradska filharmonija nudi posebnu prilika za prvi susret sa pijanistkinjom Dženibom Kane-Mejson koja uveliko očarava publiku svojim upečatljivim izvođenjima. Sviraće kompoziciju američke kompozitorke, pijanistkinja, orguljašice i profesorka muzike Florens Prajs, koja je ostala je zabeležena kao prva Afroamerikanka u istoriji čije se delo našlo na repertoaru jednog od najznačajnijih profesionalnih orkestara, a u pitanju je Čikaški simfonijski orkestar koji je 1933. godine izveo kompozitorkinu Prvu simfoniju.
Koncert u petak zaokružuje Sibelijusova Druga simfonija od posebnog značaja za filharmonijski orkestar koji se sa njom predstavljao na američkom kontinentu, kao uspomena na Prvu američku turneju 2014. godine i jedan od najvećih međunarodnih uspeha Beogradske filharmonije u svojoj stogodišnjici.