Koja vam je omiljena pesma u kojoj dominira saksofon?

V. Đ.
Vreme čitanja: oko 3 min.

Takvih numera je mnogo, koji je vaš favorit?

Foto: Free-Photos/Pixabay

Njegovo veličanstvo - saksofon. Neki to s pravom kažu. Ovaj instrument je tokom istorije ulepšao brojne pesme širom sveta, a mi ćemo se podsetiti nekih.

Takvih numera je zaista na pretek, a vi nam u kometarima pišite koji hit volite u kojem dominira saksofon. Bilo strane, bilo domaće.

Mi ćemo se fokusirati na one svetski poznate.

Džeri Raferti - "Baker Street"

Pored žestokog gitarskog sola, koji je svirao Hju Berns, "Baker Street" je uključivao legendarni rif saksofona sa osam taktova od strane muzičara Rafaela Rejvenkrofta, koji je svirao kao pauza između stihova.

Raferti je tvrdio da je on komponovao taj deo, sa prvobitnom namerom da se peva, ali se Rejvenskroft setio da je bilo malo drugačije.

"U stvari, većina onoga što sam svirao bio je stari bluz rif. Ako me pitate: 'Da li mi je Džeri dao muzičko delo da sviram?' onda ne, nije. Ako me pitate: 'Da li mi je Džeri dao muzičko delo da sviram?' onda ne, nije", rekao je Rejvenkroft

Rejvenskroft je došao u studio da snimi deo sopran saksofona na gotovoj numeri i predložio mu da umesto toga koristi svoj alt saksofon. Karakterističan zavijajući, bluz zvuk saksofonskog rifa na pesmi "Baker Street" bio je rezultat blagog ravnog podešavanja alta, a Rejvenskroft je kasnije smatrao da je to bila greška. On je u jednom intervjuu 2011. godine rekao da ga je slušanje pesme iritiralo jer je bio van harmonije.

Jedan pisac je njegov doprinos da je doprinos Rejvenkrofta pesme "Baker Street" nazvao "najprepoznatljivijim saksofonskim rifom u istoriji pop muzike", a za njega se govorilo da je odgovoran za oživljavanje prodaje saksofona i njihove upotrebe u mejnstrim popu. muzičko i televizijsko oglašavanje.

Wham! - "Careless Whisper"

Džordž Majkl, koji je bio deo sastava Wham! i autor pesme "Careless Whisper", je tvrdio da je dobio više komplimenata za pisanje solo saksofona na početku pesme nego za bilo šta drugo što je ikada napisao. Deo saksofona je svirao Stiv Gregori, sesijski svirač iz Londona. Kao što je potvrdio Kris Porter, koji je bio inženjer na sesiji, 10 različitih saksofonista je pokušalo da uradi solo pre nego što je Gregori došao do zvuka koji je Majkl tražio.

Jedan od izazova bio je dobiti toliko beleški u jednom dahu. Ovo je postignuto kada je Porter usporio traku kada je snimio Gregorijev solo. Kada je pustio traku normalnom brzinom, Majkl je to odobrio. Rezultat je jedan od najpoznatijih solo saksofona u popularnoj muzici, piše songfacts.com.

Dejvid Stjuart i Kendi Dulfer - "Lily Was Here"

Prema Kendinom ocu Hansu Dulferu na holandskom radiju, kompozicija "Lily Was Here" je napravljena iz prvog pokušaja. Stjuart je posle odlučio da ga objavio kao singl.

Dejv, kako piše songfacts.com, je sačekao trenutak dok svi muzičari nisu otišli, te je pozvao Kendi da naprave naslovnu temu za film bez gledanja u film kako bi mogli da uhvate osećaj filma.

"Odsvirao sam uvodnu melodiju od četiri note, a Kendi je odgovorila na saksofonu. Zatim sam odsvirao celu melodiju sa Kendi koja je odgovarala na svaku frazu svojim malim obrtima. Posle čitavog niza melodije klimnuo sam Kendi da preuzme vođstvo i ona je odsvirala veoma nezaboravan melodičan solo od kojeg se sećam svake note. Još jedno klimanje i znala je da završi. Ponovio sam melodiju ponovo dok je Kendi odgovorila, i nastavili smo još jednom pa smo zamenili vođstvo minut duže i to je to! Pesmu smo miksovali za pet do deset minuta odmah nakon toga, tako da je ceo proces od koncepcije do finalnog miksa trajao oko petnaest minuta", naveo je Dejv Stjuart.

Upravo ova instrumental je inspirisao Kendi Dulfer da napravi svoj prvi album, koji je nosio naziv "Saxuality".

Vanvremenski hit "Lily Was Here" je visoko kotiran na svetski top listama, a i dan danas se rado sluša.

Grover Vašington Džunior i Bil Viters - "Just the Two of Us":

Kristofer Kros - "Arthur's Theme (Best That You Can Do)":

Spandau Ballet - "True":

Keni Dži - "Songbird":

Foreigner - "Urgent":

Madness - "One Step Beyond":

Šade - "Smooth Operator":

Men At Work - "Who Can It Be Now?":

(Telegraf.rs)