Operska pevačica Tamara Rađenović održala koncert na Kolarcu

T. I.
Vreme čitanja: oko 4 min.

Repertoar koncerta koji stvaraju svi ključni učesnici - pevačica, violinista i dirigent, uključuje izvođenje druge arije i to čuvene "Casta Diva" iz opere "Norma" kompozitora Vinćenca Belinija (1801-1935), koja se smatra jednom od najzahtevnijih za soprana

Foto: Nemanja Jovanović

Operska umetnica Tamara Rađenović održala je večeras koncert pod nazivom “Novogodišnja čarolija”, na velikoj sceni Kolarčeve zadužbine u Beogradu. Osim soprana Tamare Rađenović, koja živi i radi u Londonu, na sceni su nastupali violinista Robert Lakatoš, simfonijski orkestar “Belgrade classic”, Hor “Beli anđeo”, uz dirigenta Srboljuba Srbu Dinića.

Na programu su bila vokalno - instrumentalna dela opere i klasične muzike kompozitora Đoakina Rosinija, Nikoloa Paganinija, Dmitrija Šostakoviča, Žaka Ofenbaha, Vinćenca Belinija, i drugih. Međunarodna operska diva Tamara Rađenović, poslednja učenica slavne Monserat Kabalje, do sada je imala četiri solistička koncerta u Velikoj dvorani Kolarčeve zadužbine u pratnji simfonijskog orkestra i hora, kao i nastupe u Sinagogi i Gradskoj kući u Novom Sadu.

Nakon velikog uspeha koncerta u decembru 2022. godine, koji je bio rasprodat, njen menadžment je odlučio da to postane tradicija i da svake godine Beogradu priredi novogodišnji nastup na Kolarcu. Koncert je bio podeljen u dva čina, dve posebne celine i poglavlja i počeo je sa Uvertirom iz opere “Seviljski berberin” Đoakina Rosinija (1792-1868) i arijom “Una voce poco fa” iz iste opere, koju je otpevala Tamara Rađenović, što joj je bio prvi izlazak na scenu ove noći.

Robert Lakatoš, izdanak čuvene porodice muzičkih umetnika, predstavio se solo izvođenjem numere "Una furtiva lagrima" iz opere "Ljubavni napitak" italijanskog kompozitora Domenika Gaetana Maria Donicetija (1797-1848). Taj odlomak iz “Ljubavnog napitka” jeste aranžman za violinu i orkestar.

Repertoar koncerta koji stvaraju svi ključni učesnici - pevačica, violinista i dirigent, uključuje izvođenje druge arije i to čuvene "Casta Diva" iz opere "Norma" kompozitora Vinćenca Belinija (1801-1935), koja se smatra jednom od najzahtevnijih za soprana.

Foto: Nikola Vulikic

Robert Lakatoš je na koncertu svirao violinu Antonija Stradivarija iz 1709. godine, iz privatne kolekcije čuvenog gudalara Vladimira Radosavljevića. Svoju virtuoznost na violini Lakatoš je dokazao u aranžmanu Pabla de Sarasate (1844-1908) na kompoziciji "Karmen fantazija op. 20", gde mu se u jednom delu pridružila i Tamara Rađenović sa poznatom mecosopranskom arijom “Habanera”.

Delo je inspirisano i izvedeno iz klasične opere "Karmen" Žorža Bizea. Rađenović je na pozornici izvela pesmu “Belle nuit, ô nuit d'amour” (Lepa noći, o noći ljubavi), poznatiju kao "Barkarola" (Barcarolle). U pitanju je vokalno-instrumentalna kompozicija, duet za sopran i mecosopran autora Žaka Ofenbaha (1819-1880), što čini deo njegove opere “Hofmanove priče”, u aranžmanu za violinu i glas uz pratnju hora i orkestra. Delo “Španska pesma” - Chanson Espagnole ili "Les Filles de Cadix" Klementa Filiberta Leo Delibea (1836-1891) u Tamarinoj interpretaciji zaokružilo je prvi čin koncerta.

Ova pesma donela je mladoj Tamari pobedu na internacionalnom takmičenju "Bruna Špiler" kada je imala 18 godina, gde je bila laureat festivala u velikoj konkurenciji. Drugi deo koncerta obeležen je modernim obradama klasičnih kompozicija. Valcer iz svite “Maskerada” Arama Hačaturijana (1903-1978) otvorio je drugo poglavlje, a Tamara i Robert su se pridružili orkestru u izvođenju numere "Io ti penso amore", delo iz 18. veka autora Nikoloa Paganinija (1782-1840), velikog italijanskog kompozitora i violiniste.

Ova obrada u aranžmanu Franka van der Heijdena je ustupljena od tima Dejvida Gereta, a originalno je dočarala pevačica Nikol Šerzinger. Virtuoz na violini Robert Lakatoš je izveo "Pašona kolo", čiji aranžman potpisuje Konstantin Blagojević, istaknuti srpski kompozitor, a muziciranje je obogatilo izlazak KUD “Dimitrije Koturović” koji se pridružio na podijumu ispred scene.

Foto: Emanuela Tassan Lukić

Tamara je muzički otputovala u Meksiko sa njihovom izvornom pesmom "Mi sueno", čiji je aranžman realizovao Bojan Mladenović. Usledila je jedna od omiljenih kompozicija ljubitelja klasike „Historia de un amor” španskog umetnika Karlosa Eleta Almarana (1918-2013), u aranžmanu Aleksandra Simića.

Valcer iz "Jazz svite br. 2” ruskog kompozitora Dmitrija Šostakoviča (1906-1975) i dinamične i vesele operske arije “Il bacio” italijanskog autora, violiniste i dirigenta Luiđija Arditia (1822-1903) okončali su zvaničan deo koncerta. Jedan profesionalni plesni par je u sali Kolarca između publike igrao valcer. Za bis su izvedene tri numere.

Prva je argentinska pesma “Por una cabeza”, koja u Tamarinom izvođenju ima preko dva miliona pregleda njenog video spota na YouTube kanalu. Usledio je „Radecki marš“ Johana Štrausa Prvog, svakako jedan od najpopularnijih marševa ikada napisanih. Posvećen je austrijskom fedmaršalu Jozefu Radeckom. Kada su prvi put čuli ovaj marš, austrijski vojnici su, poneseni muzikom, krenuli da tapšu i lupaju nogama o pod u ritmu muzike. Na samom kraju je izvedena tradicionalna arija Silve "Heia heia" iz operete u tri čina "Kneginja čardaša" Imre Kalmana.

(Telegraf.rs/Tanjug)