Pijanistkinja Danae Dorken održala prvi koncert u Srbiji u UK "Gvarnerijus"
Umetnica Danae Dorken je izvela kompozicije Fazila Saja, Kloda Debisija, Franca Lista, Franca Šuberta, Feliksa Mendelsona...
Nemačko-grčka pijanistkinja Danae Dorken održala je premijerno koncert u Srbiji na sceni Ustanova kulture „Gvarnerijus“ u Beogradu.
Program se realizuje u saradnji sa ciklusom „Jurij Revič predstavlja“, gde taj čuveni rusko-austrijski violinista dovodi mnoge talentovane inostrane umetnike u ovu ustanovu osnivača Jovana Kolundžije.
Umetnica Danae Dorken je izvela kompozicije Fazila Saja, Kloda Debisija, Franca Lista, Franca Šuberta, Feliksa Mendelsona, Kinana Azmeha, Manosa Hacidakisa i Roberta Šumana. Sve je to muzika sa njenog poslednjeg albuma „Oddysey“ gde je odabrala dela klasične muzike i savremenih kompozitora.
Kako je naglasila svetska muzička kritika i mediji, pijanistkinja Danae Dorken osvaja publiku i kolege muzičare svojom izuzetnom tehnikom, scenskim nastupom i muzičkom dubinom. Tako je časopis za klasičnu muziku "Crescendo" zapisao da je Dorken - "Otkriće godine".
Talenat Danae Dorken prepoznao je američko-britanski violinista Jehudi Menjuhin (Njujork, 1916 - Berlin, 1999) kada je ona imala samo sedam godina i dalje joj je pomogao oko školovanja. Tako je ona izgradila uveliko veoma uspešnu karijeru, nastupa širom sveta sa mnogim orkestrima, ansamblima, filharmonijama u najprestižnijim koncertnim dvoranama na planeti, iako je sasvim mlada (32).
Program koncerta pijanistkinja je večeras krenula sa izraelskim kompozitorom i pijanistom Fazilom Sajom i njegovim delom "Black Earth (Kara Toprak), Op. 8". Podsetimo, Fazil Saj je proteklih sezona 2021-2022. gostovao dva puta u Beogradu na koncertima u Kolarčevoj zadužbini.
Dorken je dalje nastavila sa numerom
"Sirènes" iz dela "Trois Nocturnes, L. 91" francuskog kompozitora ere impresionizma Kloda Debisija (1862-1918).
Ambiciozan repertoar je uključio i umetnike perioda romantizma - mađarskog klasika Franca Lista (1811-1886) - "At Lake Wallenstadt" iz ciklusa "Years of Pilgrimage", i austrijskog autora Franca Šuberta (1797-1828) - “Wandering” iz dela "The Beautiful Miller’s Daughter", uz aranžman upravo Franca Lista.
Umetnica na klaviru Danae Dorken se zadržala u dobu romantizma, u ranom periodu, tako da je publici priredila portret nemačkog kompozitora Feliksa Mendelsona (1809-1847) -
"Fantasy, Scottish Sonata, Op. 28" sa tri stava: "Con moto agitato", "Allegro con moto" i "Presto".
Usledila je pauza, da Dorken malo predahne od ambiciozno zamišljenog programa.
Nakon Fazila Saja, nemačko-grčka muzičarka se opredelila za još jednog savremenog živog kompozitora i klarinetistu Kinana Azmeha iz Sirije - "Waiting for Friday", kao i grčkog autora 20. veka Manosa Hacidakisa (1925-1994) - "Waltz of Lost Dreams".
Za sam kraj muzičkog putovanja ili prave odiseje, kako i glasi ime njenog albuma, Danae Dorken je finale posvetila nemačkom kompozitoru ere romantizma Robertu Šumanu (1810-1856), pravom pesniku zvuka, kako su ga mnogi muzikolozi i istoričari muzike definisali.
Dorken je od Šumana izvela muzički komad
"Fantasy Pieces, Op. 12" iz osam nastavaka, celina, stavova, i time je zaokružila skoro sat i po vremena koncerta iz dva čina, i obeležila svoje prvo gostovanje u Srbiji.
(Telegraf.rs/Tanjug/Ivan Makragić)