20. međunarodni festival "Čembalo, živa umetnost" – SOFIJA PEROVIĆ

Vreme čitanja: oko 3 min.

10.11.2023., 20:30, Svečana sala Doma Vojske

Foto: Promo

Koncertom pod nazivom Jeste li za ples? čembalistkinja Sofija Perović će predstaviti pojedine delove svita Ramoa, Baha, Kleramboa, Hendla i Miloša Petrovića, kao i Skarlatijev Fandango. Koncert realizujemo u saradnji sa Udruženjem muzičkih umetnika Srbije.

Program:

Žan-Filip Ramo (1683–1764)

Alemanda iz Svite u a–molu (Zbirka novih komada za čembalo), RCT 5

Johan Sebastijan Bah (1685–1750)

Alemanda iz Francuske svite br. 6 u E–duru, BWV 817

Alemanda iz Francuske svite br. 5 u Ge–duru, BWV 816

Žan-Filip Ramo

Svita u a–molu (Zbirka novih komada za čembalo), RCT 5 (izbor)

Kuranta

Sarabanda

Luj-Nikola Klerambo (1676–1749)

Sarabanda iz Svite u ce–molu (Prva knjiga komada za čembalo)

Georg Fridrih Hendl (1685–1759)

Sarabanda iz Svite u de–molu, H. 437

Žan-Filip Ramo

Les Tricotets – Rondeau (Pletilje – Rondo) iz Svite u Ge–duru (Zbirka novih komada za čembalo), RCT 6

Les Tendres Plaintes – Rondeau (Nežne tužbalice – Rondo) iz Svite u De–duru (Komadi za čembalo), RCT 3

Miloš Petrović (1952–2010)

Les Demoiselles d’Ohrid – Rondeau (Gospođice iz Ohrida – Rondo) – Rondo iz Prve svite za čembalo Mihajlo iz Peći

Žan-Filip Ramo

Menuet i Menuet 2 iz Svite u Ge–duru (Zbirka novih komada za čembalo), RCT 6

Johan Sebastijan Bah

Gavota iz Francuske svite br. 5 u Ge–duru, BWV 816

Žan-Filip Ramo

Gavota i šest dublova iz Svite u a–molu (Zbirka novih komada za čembalo), RCT 5

Georg Fridrih Hendl

Pasakalja iz Svite u ge–molu, H. 432

Domeniko Skarlati (1685–1757)

Fandango u de–molu

Biografija:

Sofija Perović je završila doktorske studije čembala na FMU u klasi prof. Zorice Ćetković. Doktorirala je književnost na Filološkom fakultetu u Beogradu, a treći doktorat iz oblasti operske režije odbranila je na Univerzitetu Pariz 8. Kao operski reditelj pred beogradskom publikom debitovala je 2014. godine režijom Monteverdijeve opere Krunisanje Popeje (Madlenianum). Naredne godine je postavila na scenu Bitef teatra monooperu Fransisa Pulenka Ljudski glas, sa kojom je gostovala na međunarodnom festival Kotor Art. Takođe je režirala i producirala srpsku premijeru opere Bela ruža Uda Cimermana u Dorćol placu. Kao čembalistkinja se usavršavala u zemlji i inostranstvu kod istaknutih čembalista kao što su Žori Vinikur, Džeremi Džozef, Maria Luiza Baldasari, Blandin Ranu, Havijer Nunjez, Frenk Kuper, Stefan Beši i drugi. Kao stipendistkinja španske vlade 2008. i 2011. godine je učestvovala na Međunarodnom festivalu Manuel de Falja u Granadi gde je pohađala majstorsku radionicu Megi Kol i svirala na završnim koncertima festivala, kao i na koncertu Tocar con

Usavršavala se i na Austrijskoj baroknoj akademiji u Gmundenu u periodu od 2008. do 2014. godine. Redovno nastupa kao solistkinja i u kamernim ansamblima, a neguje afinitet i prema savremenoj muzici (premijerno je izvela više kompozicija domaćih autora koje su joj bile posvećene). Nastupala je kao solistkinja sa umetničkim ansamblom Ministarstva odbrane Stanislav Binički pod dirigentskom palicom maestra Pavla Medakovića. U brojnim i raznovrsnim umetničkim projektima uspešno spaja svoja interesovanja i znanja iz različitih oblasti. U koncertnim performansima La Passion del Barroco (2016) i Dugo putovanje u sarabandu (2017), kao i muzičko-plesno-poetskoj paraboli 7 sunaca i 7 luna, čija je autorka, spojila je baroknu muziku za čembalo sa flamenko umetnošću i savremenim plesom u saradnji sa flamenko koreografkinjom i igračicom Ojdanom Radović i Institutom za umetničku igru. Od 2013. godine je redovni član Udruženja muzičkih umetnika Srbije.

(Telegraf.rs/PR)