Stiv Čandra Saval iz Asian Dub Foundation: Postali smo bend koji svoje ideje širi među ljudima

Vreme čitanja: oko 2 min.

U susretu sa novinarima u Nišu, Stiv Čandra Saval (Steve Chandra Savale) naglašava da je Asian Dub Foundation na početku bio edukativna platforma

Printskrin: Tanjug/Dopisnik Niš

Britanski sastav Asian Dub Foundation, za koji kritičari kažu da je žanr za sebe, nastupiće večeras u Nišu u oviru programa festivala Nišvil, a Stiv Čandra Saval (Steve Chandra Savale) član postave ADF kaže da su postali bend ponašajući se suprotno od očekivanog prodora u muzičku industriju.

U susretu sa novinarima u Nišu, Stiv Čandra Saval (Steve Chandra Savale) naglašava da je Asian Dub Foundation na početku bio edukativna platforma.

"Mi smo gotovo udesom sudbine postali bend. Nismo sledili ideju većine bendova koji ulaze u muzički biznis da bi sa gitarama na sceni obezbedili raskalašni život. Mi smo imali svoju priču i ispalo je odlično. Želeli smo da ljudi čuju šta imamo da kažemo, a ne da prodajemo ploče. Da naše ideje postanu dostupne ljudima" kaže Stiv Čandra Saval.

Njihova jedinstvena kombinacija oštrih jungle ritmova, dub bas linija i divlje gitare, a sve to prekriveno referencama na njihove južnoazijske korene i militantnog repa, učinila ih je jednim od najboljih živih bendova na svetu.

Tokom svoje duge i produktivne karijere, Asian Dub Foundation su delili scenu sa grupama poput Rage Against The Machine, Beastie Bois i Primal Scream, a na spisku umetnika sa kojima su sarađivali u studiju su i Radiohead, Sinead O’ Connor, Iggyi Pop, Chuck D…

Priča o Asian Dub Foundation je počela ranih devedeseti, kada je bend formiran iz muzičke radionice u istočnom Londonu, u instituciji koja je njihov duhovni dom, Community Music.

Ti počeci obeležili su kako njihov zvuk, tako i njihove šire društvene aspiracije, što su pokazali angažovanjem sa romskom omladinom u Budimpešti, zatim spajanjem sa legendarnim Afro Reggaeom u favelama

Rija i pokretanje sopstvene obrazovne organizacije ADF Education (ADFED), klao i mnoge kampanje u ime marginalizovanih društvenih grupa.

Gradeći reputaciju fenomanlnog benda uživo sredinom devedesetih, posebno u Francuskoj, na kraju su se etablirali kao važan faktor na svetskoj sceni i posebno – kao eksplozivna alternativa zaostaloj opsesiji brit-popom u Velikoj Britaniji.

(Telegraf.rs/Tanjug)