Finski sastav Apokaliptika nastupio u Novom Sadu: Iz violončela ne mora da proizilazi isključivo klasika

Bend je obećao publici da će se vrlo brzo vratiti u Srbiju, a do sada su do tih obećanja držali, s obzirom na to da je ovo bio četvrti put da u našu državu dolaze u roku od sedam godina

Foto: Tanjug/Igor Stanić

Finski čelo sastav Apokaliptika nastupio je pred novosadskom publikom u okviru otvaranja jednog od dva programska luka Evropske prestonice kulture.

U okviru festivala su u sat i po vremena odsvirali 15 pesama, među kojima su bili njihovi, ali i poznati hitovi benda Metalika, čijim su sviranjem započeli muzičku karijeru, kao i pesme sa novog albuma "Cell-0", koji je njihov prvi potpuno instrumentalni album od 2003. godine. Takođe, album je prvo što je bend objavio nakon albuma "Shadowmaker", pre više od četiri godine.

Bend je koncert započeo kratkom numerom "Intro", sastava "Bullet for my valentine", nakon čega su odsvirali prvu od numera sa albuma "Cell-0", koju je publika imala prilike da čuje te večeri - "Ashes of the modern world".

Apokaliptiku su ove večeri došli da slušaju verni fanovi koji su i ranije bili na njihovim koncertima u Srbiji, oni koji tu vrstu muzike možda i ne slušaju, ali su bili znatiželjni da čuju o čemu se radi, ali i oni kojima se sada ispunila želja da po prvi put uživo čuju bend koji violončela ne koristi na "propisani" način. Mnogi od njih mlađi su od prvog albuma Apokaliptike.

Dok su sve pesme benda Metalika, među kojima je prva izvedena "Master of puppets", iako imaju tekst, bile svirane kao instrumentali, prepuštajući publici ulogu vokala, za razliku od prethodna dva koncerta u Srbiji, Apokaliptika je ovog puta sa sobom povela i pevača, koji je pevao njihove pesme. Ovog puta to nije, kao što je to bio slučaj u Domu sindikata 2015. godine, bio Fenki Perez, već švedski pevač Tipe Johnson.

Među pesmama koje je publika uz njega najglasnije pevala, bile su "I'm not Jesus", "Not strong enough" i, naravno, "I don't care", od koje se novosadski Distrikt orio.

Komunikacija Apokaliptike sa publikom bila je, kao i svakog prethodnog puta na zavidnom nivou. Članovi benda pozivali su ljude na ovacije i pevanje. Kao najduhovitiji član ovog sastava ponovo se izdvojio Pertu Kivilakso, koji nastanak ovog benda svaki put nastoji da opiše na drugačiji način - ali uvek živopisno - te je ovog puta, pri predstavljanju članova benda najpre sebe predstavio kao da je na sastanku anonimnih alkoholičara, a potom, kao po običaju, u šali isprozivao članove benda. Ovog puta, najviše prozivki se zalomilo na bas violončelisti Pavu Letjenenu.

Zvanični deo koncerta završen je pesmama Metalike i pesmom benda "Sepultura" pod imenom "Inquisition symphony", a bend se na bis vratio sa obratom "Metalikine" pesme "Enter sandman", da bi koncert završio povratku korenima - klasičnoj muzici i ukombinovao naizgled neuklopive kompozicije - norvešku "In the hall of the mountain king", "Kan-kan" i "Bumbarov let".

Apokaliptika je novosadskoj publici priredila divno veče, puno pozitivne energije. Jedino što je bila falinka ovog koncerta je što su pesme benda "Metalika" koje su svirali izvedene u skraćenoj verziji. Ipak, takve stvari očigledno idu u rok službe festivalskih nastupa.

Bend je obećao publici da će se vrlo brzo vratiti u Srbiju, a do sada su do tih obećanja držali, s obzirom na to da je ovo bio četvrti put da u našu državu dolaze u roku od sedam godina.

(Telegraf.rs)